مراقبت از مو

۱۳ راهکار طبیعی برای کاهش ریزش مو (۱)

اختصاصی مجله اسپا:

۱۳ راهکار طبیعی برای کاهش ریزش مو (۱)

   ۱-رژیم غذایی متناسبی را رعایت کنید.

پروتئین، تامین‌کننده و سازنده تمامی بافت‌های بدن شماست. بافت‌هایی که تارهای مو نیز شامل آنها می‌شود. اطمینان حاصل کنید که در رژیم غذایی‌تان، بدن‌ شما به مقدار کافی پروتئین دریافت می‌کند. منابع غنی پروتئین نیز لبنیات و انواع ماهی می‌باشد. همچنین می‌توانید قرص‌های امگا ۳ را امتحان کنید. پاشیدن تخم کتان بر روی سالاد نیز، علاوه بر ایجاد مزه‌ی دلپذیر، سالاد شما غنی‌تر و مغذی‌تر می‌سازد.

   ۲- مواد معدنی و ویتامین‌ها را از یاد نبرید.

موها نیز مانند سایر اعضای بدن برای رشد و نمو نیاز به پروتئین و ویتامین دارند. حضور متعادل همه‌ی ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مو در رژیم غذایی، یکی از عوامل تاثیرگذار در کاهش ریزش مو و افزایش میزان رشد آن است.

ویتامین A یکی از ویتامین‌های حیاتی برای مو است که با سنتز چربی کار می‌کند. این ویتامین‌ در سبزیجات سبز رنگ، هویج و تخم‌مرغ یافت می‌شود. ویتامین B12 نیز باعث تولید سلول‌های قرمز می‌شود که در نهایت منجر به اکسیژن‌رسانی بهتر به تمام بدن خواهد شد. ویتامین E نیز باعث تحریک گردش خون و رشد عروق خونی در بدن و در نتیجه رشد مو می‌شود.

برخی دیگر از مهم‌ترین مواد معدنی برای سلامت مو کلسیم، آهن، منیزیم و روی می‌باشند. شما می‌توانید حجم زیادی از این مواد را در سبزیجات مورد علاقه‌ی خود پیدا کنید یا به عنوان یک قرص مکمل در کنار رژیم غذایی خود مصرف نمایید.

   ۳- تنظیم هورمون‌ها

برخی از افراد در مراجعه به پزشک، از ریزش بی‌دلیل موهای خود شکایت دارند. این افراد علی‌رغم میزان کافی ویتامین و مواد معدنی یا رعایت یک رژیم غذایی صحیح، ریزش مو دارند. این ریزش بدون توضیح موهای یک فرد، بی‌شک به دلیل عدم تعادل هورمون‌های وی است. اگر علائم هورمونی دیگری نیز دارید، با مشورت پزشک متخصص، برای تنظیم هورمون‌های خود، به مکمل‌ها و رژیم‌های خاص غذایی که به این مساله کمک می‌کنند، روی بیاورید.

 

   ۴- با پزشک متخصص مو مشورت کنید.

ریزش مو، می‌تواند ریشه‌های مختلف درونی‌ای چون استرس، تیروئید، کم‌‌خونی یا بیماری‌های قلبی داشته باشد. به همین منظور با یک پزشک متخصص مو مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که ریزش موی شما منشأ درونی مهمی ندارد.

   ۵- از نوشیدن آب غافل نشوید.

نگهداری بدن در یک حالت هیدراته، نه تنها برای سلامت مو، بلکه برای سلامت و ایمنی کل بدن، یک امر ضروری محسوب می‌شود. همانطور که بارها گفته شده، روزی حداقل ۸ لیوان آب باید نوشیده شود. همچنین از نوشیدن نوشابه و سایر نوشیدنی‌های گازدار بپرهیزید زیرا این گازها باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و در نتیجه ریزش موهای شما می‌شود.

   ۶- عادت‌های بد را ترک کنید!

همانطور که مشخص است، وقتی صحبت از عادت‌های مضر برای سلامتی انسان به میان می‌آید، ناخودآگاه ذهن به سمت سیگار سوق پیدا می‌کند. تقریبا کسی نیست که از ضررهای بی‌شمار سیگار آگاه نباشد اما به طور مشخص در مورد مو، سیگار بدین صورت عمل می‌کند که با مصرف آن گردش خون کاهش یافته و خون کمتری به پوست سر می‌رسد. کافئین و الکل نیز به نوبه خود برای سیستم ایمنی بدن مضر بوده و باعث ریزش مو می‌شوند.

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر
محصولات پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن