تغذیهمراقبت از بدن

۱۵ راز شگفتی‌ساز غذاهای سالم ژاپنی (۱)

اختصاصی مجله اسپا:

۱۵ راز شگفتیساز غذاهای سالم ژاپنی (۱)

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که ژاپن، یکی از سالم‌ترین کشورهای جهان در زمینه تغذیه و خوراک است. طبق آمارهای منتشرشده، ژاپنی‌ها در میان سایر کشورهای جهان کمترین میزان ابتلا به چاقی مفرط، سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی را دارند. همچنین متوسط میزان عمر مردم ژاپن در مقایسه با سایر ملت‌ها بیشتر می‌باشد که این خود مهر تاییدی بر رژیم و سبک سالم زندگی آنها است. برای یک ژاپنی بزرگسال مصرف بیش از ۳۰ مدل از انواع سبزیجات در یک روز، چیز عجیبی نیست. علاوه بر غذاهای متنوع با پایه سبزیجات، ژاپنی‌ها اغلب گوشت ماهی را جایگزین سایر گوشت‌های حیوانی و حبوبات را جایگزین سایر منابع پروتئینی پرچربی می‌کنند. در ادامه به ۱۵ راز سلامتی غذاهای ژاپنی و فواید آنها پی خواهیم برد.

      ۱- ضدپیری:

تا به حال به چهره‌های جوان و شاداب ژاپنی‌ها توجه کرده‌اید؟ یا تا به حال پیش آمده است که از خود پرسیده باشید که دلیل این طراوت چهره که پیر و جوان نمی‌شناسد چیست؟ اگر پاسختان مثبت است، بدانید که شما تنها کسی نبوده‌اید که به این موضوع فکر کرده‌اید!

پوست شفاف و روشن ژاپنی‌ها مدیون رژیم غذایی سالم آنها است. البته که فقط به دلیل وجود ماهی در رژیم آنها نیست، بلکه به دلیل تنوع غذایی بالا موجود در آن است که باعث کمک به مبارزه با رادیکال‌های آزاد زائد سطح بدن می‌شود. رادیکال‌های آزاد، محصول یک واکنش درون سلولی هستند که انرژی لازم برای ساخت سلول جدید را فراهم می‌کند.

همچنین رژیم غذایی کم چربی و پر پروتئین ژاپنی با انواع مختلف سبزیجات خود، به بدن در تامین آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر ویتامین E، ویتامین C و کاروتن کمک می‌کند.

      ۲- کنترل و جلوگیری از دیابت:

یکی از عناصر کلیدی رژیم سالم غذایی ژاپنی‌ها، مصرف کربوهیدرات‌های دیر هضم در رژیم غذایی آنها است. این کربوهیدرات‌ها سطح قند خون انسان را برای مدت طولانی‌تری بالا نگه می‌دارد و به او برای مدت زمان بیشتری احساس سیری می‌دهد. این همان دلیلی است که کمتر از ۵% ژاپنی‌ها به چاقی مبتلا هستند. این در حالی است که این آمار، در بین آمریکا‌یی‌ها که علاقه به مصرف کربوهیدرات‌های زود هضم دارند، به ۳۰% می‌رسد.

      ۳- کاهش درصد سکتههای قلبی:

به عنوان یک کشور، ژاپن در میان سایر کشورها و به خصوص کشورهای توسعه‌یافته، از کمترین میزان ابتلا به بیماری‌های قلبی و به خصوص سکته را دارد. علت این آمار کم و چشمگیر نیز روشن است. رژیم غذایی سالمی که به بهبود سلامت کلی و به خصوص قلب کمک می‌کند. ماده‌های غذایی نظیر چای سبز تاثیر به‌سزایی در این روند دارند. همچنین عدم وجود مواد غذایی با کربوهیدرات‌های اصلاح‌شده، قند، چربی‌های اشباع‌شده و … در این رژیم، از دیگر نکات آمار پایین بیماری‌های قلبی و عروقی در میان ملت ژاپنی است.

 

برچسب ها
نمایش بیشتر
محصولات پوست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن