تغذیه, مراقبت از بدن

۱۵ راز شگفتی‌ساز غذاهای ژاپنی (۵)

اختصاصی مجله اسپا:

۱۵ راز شگفتیساز غذاهای ژاپنی (۵)

  1. بدنهای قوی و متناسب:

ژاپنی‌ها به خوش‌اندام بودن معروف هستند. همانطور که پیش‌تر گفته شد، یکی از دلایل این بدن‌های سالم، BMI متناسب مردم ژاپن است که به بدن پتانسیل کافی برای عملکرد بهتر را می‌دهد. رژیم غذایی سالم به بدن این امکان را می‌دهد که روند ساخت سلول و عضلات، تولید استخوان، غضروف‌سازی و ترمیم بافت‌ها را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. اندام‌های ژاپنی نه بیش از اندازه بزرگ و چاق و نه لاغر، بلکه کاملا متناسب هستند.

  1. عملکرد بهتر سیستم گوارش و هضم:

از لحاظ گوارشی، رژیم غذایی ژاپنی از بسیاری رژیم های غذایی غربی کاربردی‌تر است. آنها این نکته را مدیون غذاهایی مانند آرد گندم سیاه و نودل هستند که از قارچ شیراتاکی(Shirataki  ) ساخته شده‌اند. در نتیجه با رژیم غذایی بدون گلوتن بالا، مردم ژاپن پروسه هضم راحت‌تری نسبت به سایرین تجربه می‌کنند. همچنین مقادیر زیادی از موادغذایی خام مانند ماهی که سرشار از آنزیم‌های مفید است، در روند هضم آسان تاثیرگذار هستند. در این رژیم غذاهای غنی شده، پروتئین‌های گیاهی و نشاسته مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کنند و به طور مستقیم بر گوارش سالم اثر می‌گذارند. بنابراین اگر همیشه با مشکلات تمام‌ناشدنی و آزاردهنده معده سروکار دارید، روی آوردن به رژیم طبیعی و سالم ژاپنی پیشنهاد مناسبی به نظر می‌رسد.

  1. استخوانبندی قوی و ساختار مغزی سالم:

غذاهای ژاپنی اغلب از منابع غنی مواد معدنی به شمار می‌آیند. این به علت حجم بالای سبزیجات مصرفی در آنها است. نمونه‌ی عالی این سبزیجات، جلبک دریایی است که حاوی تمام مواد معدنی مورد نیاز بدن انسان است. مواد معدنی به بدن کمک می کند تا خود را قوی‌تر کند و سطح سلامت آن را بهبود بخشد. کلسیم، فسفر، منگنز و … از نمونه‌ی مهم‌ترین مواد معدنی ضروری برای بدن هستند. به عنوان مثال آهن باعث بهبود و ارتقا سلامت و عملکرد مغز و ساخت DNA قوی می‌شود. رژیم غذایی ژاپنی یک منبع عالی از مواد معدنی با کیفیت است. اگر نگران پوکی استخوان یا سایر بیماری‌های استخوانی هستید یا از آلزایمر زودرس هراس دارید، سعی کنید هرچه زودتر به رژیم غذایی ژاپنی روی بیاورید.

 

درباره نویسنده

Related Posts

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید