تغذیه

رژیم غذایی سالم (قسمت دوم)

اختصاصی مجله اسپا:

رژیم غذایی سالم:

در مطلب پیشین خواندیم که ویژگی‌های یک رژیم غذایی جامع و سالم چیست. در این مقاله که به نوعی گام دوم در راه تغذیه سالم است، می‌خوانیم که چگونه می‌توان تصمیم‌های ساده و کوچک اما بسیار تاثیرگذار برای رسیدن به یک رژیم غذایی مناسب برداشت.

تا می‌توانید آب بنوشید.

تاثیرات شگرف آب، این مایه حیات، بر کسی پوشیده نیست اما اگر لازم باشد، در هر مبحث مرتبط با سلامت بدن، باید از نقش پررنگ و غیرقابل حذف آب صحبت کرد. آب با پایه H2O به بدن شما کمک می‌کند تا هیدراته بماند. مصرف آب زیاد به شما احساس سیری می‌دهد و در روند کاهش وزن مفید واقع می‌شود. اگر احساس گرسنگی می‌کنید به مدت ۱۵ دقیقه قبل از صرف غذا، یک لیوان پر آب بنوشید. بعد از ۱۵ دقیقه اگر همچنان احساس گرسنگی کردید، می‌توانید مقداری غذا میل کنید. همچنین نوشیدن آب قبل و بعد از هر وعده غذایی به هضم و دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند. یک بطری آب همیشه همراه خود داشته باشید تا در مواقع تشنگی به راحتی به آب دسترسی داشته باشید.

از نوشیدنی‌های با قند مصنوعی اجتناب کنید.

نوشیدنی‌های غیرالکلی شامل نوشابه‌، آبمیوه غیرطبیعی، نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زا و کلیه نوشیدنی‌هایی که دارای شیرین‌کننده‌های مصنوعی می‌باشند. ترک کردن این نوشیدنی‌های مضر، یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای رسیدن به تغذیه سالم است. یک لیوان فراپوچینو به تنهایی دارای ۵۰۰ کالری است. مصرف این نوشیدنی‌ها هرچند مدت یک بار و برای تنوع ضرری ندارد اما قرار دادن آنها جزو اعضای ثابت رژیم غذایی خود، برای سلامت بدن تهدید جدی خواهد بود.

دوشنبه‌های بدون گوشت!

دوشنبه‌های بدون گوشت نام یک کمپین معروف در دنیا است که در سال ۲۰۰۳ در آمریکا شروع به فعالیت کرد. هدف این کمپین تبلیغاتی که به کمک به حیات سیاره زمین و سلامت خود انسان‌ها بود، قرار بر این گذاشته شد که روزهای دوشنبه هر هفته، همه مردم جهان، غذاهایی بدون گوشت مصرف کنند. خوردن گوشت کمتر مزایای زیادی دارد. مضاف بر اینکه در رژیم‌های غذایی اکثر مردم، پروتئین بدن به میزان کافی از طریق مواد غذایی دیگر تامین می‌شود.

فست‌فود، دشمن سلامتی!

با اینکه بسیاری از مردم، از مضرات و عوارض فست‌فودها مطلع هستند، حداقل در یک وعده‌ غذایی در هفته از آن مصرف می‌کنند. یک وعده فست‌فود که اغلب فرآوری‌شده، سرخ‌شده و بیش از حد شور است، به راحتی بیش از نیمی از کالری مورد نیاز یک روز شما را تامین می‌کند. کالری که بیشتر آن به چربی و کلسترول بد خون تبدیل می‌شود.

درباره نویسنده

Related Posts

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید