اسپا و ماساژ

۳ روش برای کاهش اختلالات مضر فصلی

۳ روش برای کاهش اختلالات مضر فصلی:

هیچ کس روزهای کوتاه زمستان را دوست ندارد و اغلب ما تمایل به ماندن در خانه، خوردن زیاد، دراز کشیدن بر روی مبل و انجام فعالیت­های نامناسب نظیر نگاه کردن به تلویزیون و استفاده از اینترنت داریم. بسیار طبیعی می­باشد که در طی ماه­های سرد و تاریک زمستان، بیشتر در خانه بمانیم. حتی در طی روز وقتی بیرون می­رویم، با کمبود قابل توجه نور خورشید مواجه هستیم.

برای برخی افراد، روزهای کوتاه زمستان سطح بالا و قابل توجه افسردگی را به همراه دارد. اختلالات مضر فصلی یا SAD شکلی از افسردگی بالینی می­باشد که در اثر روزهای کوتاه در طی فصل زمستان ایجاد می­شود.

علایم معمول SAD در طی پاییز شروع شده و تا بهار ادامه دارد و از ماه نوامبر(آذر) تا مارس (اسفند) زمانی که طول روز کوتاه می­باشد به حداکثر می­رسد. کاهش در تابش نور خورشید منجر به کاهش تولید سروتونین شده که تاثیر منفی بر روی حوصله، اشتها، خواب، حافظه و عملکرد شناختی و تمایلات جنسی دارد. کمبود نور خورشید، همچنین منجر به کاهش سطح ویتامین D شود که تاثیر منفی­ ای بر روی ایمنی، حوصله، خواب، هضم و نیز بسیاری از عملکردهای حیاتی در بدن دارند. بخصوص در نواحی شمالی، که طول ساعات روز در طول ماه­های زمستانی محدود می­باشد، SAD می­تواند کاملاً معمول باشد. در حدود ۲۰ میلیون نفر از آمریکایی­

علایم و درمان:

علایم SAD شامل احساس غمگینی، اضطراب، کاهش علاقه برای فعالیت­ های معمول، دراز کشیدن و مصرف بالای کربوهیدرات­ ها نظیر مواد قندی، نان و پاستا، اضافه وزن و خواب بیشتر می­باشد. اضطراب، مشکلات خواب و تمرکز نیز معمول می­باشد. سایر شرایطی که مشابه SAD می­باشد، شامل هایپوتیروئیدیسم می­باشد که توصیه می­شود برای تشخیص با پزشک مشورت کنید. به طور معمول، پزشکان در طی ماه­ های زمستان در جستجوی افسردگی می­باشند که افزایش معنی­ دار در اشتها، بخصوص غذاهای با کربوهیدرات بالا و کاهش قابل توجه در انرژی و علاقه به زندگی مشاهده می­شود. درمان­ های سنتی برای SAD، شامل نوردرمان، ضد افسردگی ­ها و مشاوره می­باشد.

۳ روش برای شکست دادن SAD:

۱- اگر احساس می­کنید که مبتلا به افسردگی زمستانی هستید، اضافه کردن تمرین­ های بدنی روزانه می­توانند کمک کننده باشد. اضافه کردن حداقل ۳۰ دقیقه ورزش هوازی و ۳ روز در هفته ورزش وزنه­ ای یکی از بهترین روش­ها برای مبارزه با این شرایط می­باشد.

۲- همچنین، بیرون رفتن، به مدت ۲۰ دقیقه در هر روز، ترجیجاً در صبح، یک روش مناسب دیگر برای شکستن SAD می­باشد.

۳- در نهایت، ماساژ درمانی نیز برای غلبه بر این شرایط مناسب می­باشد.

ماساژ چگونه می تواند بر اختلالات مضر فصلی غلبه کند:

اختلالات مضر فصلی (SAD) نوعی از افسردگی می­باشد که می­تواند شامل علایمی نظیر اضطراب، اختلالات خواب، درد عمومی بدن و کمبود انرژی باشد. این علایم منجر به مشکل شدن عملکرد طبیعی، ایجاد استرس می­شود. استرس و افسردگی منجر به افزایش کورتیزول شده، که منجر به شدیدتر شدن مشکلات می­شود. ماساژ درمانی دارای اثرات مثبت بر روی بیشتر علایم افسردگی، استرس و اضطراب می­شود.

ماساژ درمانی منجر به بهبود کیفیت خواب در بیماران سرطانی، در کودکان و در افراد مبتلا به فیبرومالاژیا و افراد با افسرده­گی می­شود. بررسی­های صورت گرفته بر روی کودکان همچنین نشان می­دهد که ماساژ درمانی به صورت معنی ­داری منجر به کاهش افسردگی و اضطراب در محدوده­ای از شرایط شامل SAD می­شود. ماساژ درمانی همچنین منجر به کاهش اضطراب و ضربان قلب و بهبود فشار خون می­شود.

برعکس، ماساژ درمانی منجر به افزایش انرژی از طریق افزایش گردش خون می­شود. علاوه بر این، ماساژ درمانی برای افراد با SAD توصیه می­شود. در حالت کلی، اثرات مثبت ماساژ درمانی بر روی علایم فردی SAD (افسردگی، اضطراب، اختلالات خواب، درد عمومی و بی­حالی) و اثرات مثبت آن بر روی افراد با SAD تشخیص داده شده، در بسیاری از مطالعات نشان داده شده است.

هر کسی دچار اندکی بی­ حوصله­گی و نگرانی خفیف در طی ماه­های زمستان می­باشد، اما زمانی که این علایم بر روی کیفیت و کمیت زندگی و فعالیت­ های روزانه ما تاثیر می­گذارد، خارج شدن از رختخواب می تواند به یک کار بزرگ تبدیل شود. زمانی که غم و خستگی شروع شود، به سختی می­توان از افسردگی ناشی از آن رها شد. تمرین منظم، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ماساژ درمانی سه راه برای کاهش علایم افسردگی، بهبود وضعیت و انرژی و مقابله با این شرایط فصلی می­باشد.

 

3 Ways to Reduce Symptoms of Seasonal Affective Disorder

درباره نویسنده

Related Posts

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید