بلاگ, بهداشت و سلامتی

روش درمان عفونت واژن با عسل + درمان عفونت واژن با سیر

درمان عفونت واژن به صورت طبیعی و بدون استفاده از مواد شیمایی در منزل ممکن استو می توانید با عسل طبیعی و یا سیر، عفونت واژن را درمان کند. عسل محیط واژن را سالم می کند و باکتری مفید ایجاد می کند و باعث می شود که باکتری های مضر از بین بروند. سیر هم می تواند عفونت ناشی از مخمر ها را درمان کند.

درمان عفونت واژن با عسل

درمان عفونت واژن با عسل، روش شناخته شده‌ای نیست، اما بعضی افراد روی آن قسم می‌خورند! خواص عسل برای سلامتی بی‌شمار است، از جمله کاهش عفونت و افزایش سطح باکتری‌های مفید در مسیر‌های گوارشی. همه این‌ها باعث شده تا بسیاری معتقد باشند که عسل می‌تواند در درمان عفونت مخمر نیز موثر باشد. عفونت‌های مخمری، رشد بیش از حد قارچی است که معمولا بی‌خطر در بدن زندگی می‌کند. هنگامی که رشد این قارچ‌ها از کنترل خارج شود، باعث خارش، درد، سوزش، تورم و ترشحات غلیظ و سفید رنگ می‌شود. درحالی که دارو‌های بدون نسخه زیادی به از بین بردن آن کمک می‌کنند، همچنان بسیاری از بانوان به درمان‌های طبیعی مانند عسل رو می‌آورند.

چگونگی درمان عفونت واژن با عسل

اگر تصمیم به استفاده از عسل برای درمان عفونت مخمر استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که عسل مورد استفاده‌تان خام و حرارت ندیده باشد. اکثر عسل‌هایی که در فروشگاه‌ها می‌بینید حرارت دیده اند و در این زمینه بی تاثیر خواهند بود. برای تهیه چنین عسلی باید به فروشنده‌های محلی و یا تولیدکنندگان مراجعه کنید. برای درمان عفونت واژن با عسل خام به روش زیر عمل کنید:
عسل را روی ناحیه عفونی بریزید، به طوری که کاملا آن را پوشش دهد. بهتر است این کار را در حمام انجام دهید.
اجازه دهید عسل به مدت ۳۰ دقیقه بماند.
سپس با یک دوش آب گرم، عسل را کاملا شستشو دهید و ناحیه را خشک کنید.
تا زمانی که علائم عفونت بهبود یابد، حداقل روزی دوبار این کار را تکرار کنید.

چرا درمان عفونت واژن با عسل توصیه می‌شود؟

درمان عفونت واژن با عسل و سیر

سیاری از زنان مبتلا به عفونت‌های مخمری خفیف، ادعا می‌کنند که تنها پس از چندبار استفاده از عسل، مشکل آن‌ها کاهش یافته یا به طور کامل حل شده است. اما دلایل آن‌ها برای انتخاب عسل به عنوان درمانگر عفونت واژینال چیست:
عسل به میزان قابل توجهی، ارزان‌تر از دارو‌های ضد قارچ است.
بسیاری از زنان، ترجیح می‌دهند، به جای استفاده از مواد شیمیایی، با درمان‌های خانگی و کاملا طبیعی، با بیماری مبارزه کنند.
اثبات شده است که عسل قادر است بثورات و مشکلات پوستی ناشی از پوشک را به طور کامل درمان کند و بسیاری معتقدند که بنابراین می‌تواند اثر مشابهی در رابطه با عفونت مخمر نیز داشته باشد.
برخلاف بسیاری از داروها، عسل به احتمال زیاد، عوارض جانبی خاصی مانند حساسیت، سوزش ناحیه واژن، سردرد، درد شکمی یا خارش ایجاد نمی‌کند.

مشکلات درمان واژینیت با عسل

علی‌رغم اینکه بسیاری از زنان به درمان عفونت واژن با عسل معتقد هستند، محققان قادر به اثبات تاثیرات عسل بر «کاندیدا آلبیکنس»، یعنی قارچی که علت بروز بسیاری از عفونت‌های مخمری است، نبوده‌اند. در مقاله‌ای که در مجله بین المللی تحقیقات میکروبیولوژی در سال ۲۰۱۱ منتشر شد، عسل در برابر کاندیدا، کاملا بی اثر بوده است.
با این حال، مشخص شد که عسل نوع دیگری از مخمر را، به نام «Rhodotorula sp» از بین می‌برد. از میان چهار نوع مختلف عسلی که آزمایش شد، همه آن‌ها قادر به کشتن یا کاهش این مخمر بوده اند. اما «Rhodotorula sp» علت اصلی عفونت مخمری واژن که بیشتر زنان از آن رنج می‌برند نیست. بنابراین، عسل ممکن است اثر مثبتی بر درمان عفونت مخمر داشته باشد، اما احتمالا به این خاطر که باکتری‌های مفید را در محیط افزایش می‌دهد و نه به خاطر از بین بردن علت اصلی.

سایر روش‌های خانگی مشهور در میان مردم

۱. ترکیب گیاهان و عسل

براساس تحقیقات، گیاهان و سبزیجاتی مانند سیر، پوست گردو و روغن‌های گیاهی می‌توانند در ترکیب با عسل برای درمان عفونت واژن بسیار مفید باشند می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به بانوان را حل کند.
دارچین: دارچین، به طور عمده از سینامالدئید و اوژنول تشکیل شده است و این دو ماده در مبارزه با قارچ‌ها و باکتری‌ها بسیار قدرتمند هستند. براین اساس، ترکیب دارچین و عسل، می‌تواند به بهبود عفونت مخمری بسیار کمک کند. برای بهره مندی از این خاصیت، مقداری دارچین را با عسل ترکیب کنید و روی ناحیه قرار دهید.
سیر: سیر دارای خواص ضد عفونی کنندگی است، و به همین خاطر سالیان سال است که در طب سنتی، کاربرد داشته است. شما می‌توانید برای درمان عفونت واژن با سیر، سیر را به خوبی له کنید و اجازه دهید حدود ده دقیقه در هوای آزاد بماند. سپس آن را با عسل مخلوط کنید و روی واژن قرار دهید. همچنین می‌توانید ترکیب را روی نوار بهداشتی بریزید و اجازه دهید در طول شب روی لباس زیر شما بماند.

۲. ماست پروبیوتیک

بررسی‌ها در سال ۲۰۰۶ نشان دادند که برخی از پروبیوتیک‌ها می‌توانند در مقابل عفونت مخمر موثر باشند. ماست پروبیوتیک حاوی باکتری‌های زنده، مانند «Lactobacillus acidophilus» است. این باکتری‌ها در محیط واژن یک محیط سالم ایجاد می‌کنند و می‌توانند رشد بیش از حد باکتری‌هایی که از تعادل خارج شده اند را متوقف کنند.
ماست ساده یونانی، بهترین نوع ماستی است که می‌توانید به این منظور از آن استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که ماستی که تهیه می‌کنید دارای قند اضافه نیست، چرا که قند، رشد قارچ کاندیدا را افزایش می‌دهد.
طریقه مصرف: می‌توانید ماست را بخورید و یا به صورت موضعی روی محیط واژن قرار دهید. دقت داشته باشید که قبل از این کار، حتما دستان خود را بشوئید.

درمان عفونت واژن با سیر

اگر می‌خواهید بدانید چگونه می‌توانید با مصرف سیر از شر عفونت واژن خلاص شوید با ما همراه باشید! ما در این مقاله بهترین‌ روش‌های استفاده از سیر برای درمان این عارضه را به شما نشان خواهیم داد؛ راه‌هایی که به طور قطع نتایج مثبتی در درمان و از بین رفتن عفونت به شما خواهد داد.
مصرف سیر برای عفونت واژن یکی از راه های درمان خانگی عفونت واژن می‌باشد. یک حبه سیر می‌تواند به راحتی عفونت ناشی از مخمرها را از بین ببرد. اگر عفونت در مراحل اولیه باشد راحت‌تر درمان می‌شود.

روش اول درمان عفونت واژن با استفاده از سیر

درمان عفونت واژن با عسل و سیر

یک حبه سیر تازه بردارید و پوسته رویی آن‌را بگیرید و هنگام خواب، حبه سیر را در واژن قرار دهید. صبح وقتی بیدار می‌شوید سیر را در آورید و دور بیاندازید. سیر باعث می‌شود که ترشحات واژنی رقیق‌تر و آبکی‌تر شود.

انجام این روش برای یک شب، کافی است و عفونت واژن را کامل برطرف می‌کند ولی گاهی باید این کار را یک شب دیگر هم تکرار کرد؛ تا جایی‌که دیگر خارش و سوزش کاملا از بین می‌رود. دلیل این‌که این روش درمانی در هنگام خواب انجام می‌گیرد این است که بین واژن و دهان رابطه است. این امر سبب می‌شود تا با قرار گرفتن حبه سیر در واژن، مزه سیر در دهان جریان پیدا کند. برای بیشتر مردم، تحمل این بوی تند بسیار سخت است به همین دلیل توصیه می‌شود که این اقدام درمانی در هنگام خواب انجام گیرد.

نکات مهم در خصوص استفاده از سیر

  •  یک حبه سیر را از بوته جدا کنید و پوسته رویی آن‌را بگیرید. آن‌را به دونیم تقسیم کنید. از داخل آن یک نخ رد کنید تا بتوانید بعدا به راحتی آن‌را بیرون بی‌آورید.
  •  یک نیمه آن‌را شب، هنگام خواب در واژن قرار دهید. اغلب زنان به محض انجام این کار در دهان خود مزه سیر را احساس می‌کنند به همین دلیل توصیه می‌شود که این اقدام در هنگام روز و بیداری صورت نگیرد.
  •  سیر ممکن است با مدفوع صبح دفع شود ولی اگر این اتفاق نیافتد اکثر خانم‌ها راحت‌تر هستند که انگشت خود را در دهانه واژن بچرخانند و سیر را خارج کنند. به یاد داشته باشید که سیر هیچ وقت از دهانه رحم وارد رحم نمی‌شود؛ گم هم نمی‌شود. فقط ممکن است بین دهانه رحم و لبه واژن برود.
  •  بیشتر وقت‌ها تا زمانی‌که سیر در واژن است همواره مزه سیر در دهان احساس می‌شود. پس اگر هنوز هم مزه آن را احساس می‌کنید به این معنی است که هنوز آن را کامل از واژن خارج نکرده اید. برای بیشتر زنان، اولین مرتبه انجام این کار و خارج کردن سیر دشوار است.
  •  برای راحت خارج نمودن سیر، قبل از قرار دادن آن در واژن، کمی نخ از درون حبه رد کنید. شما که دل‌تان نمی‌خواهد خود را اذیت کنید! پس به آرامی و با ملایمت این کار را انجام دهید و حواس‌تان باشد تا ناخن‌های بلند در بدن ایجاد خراش نکنند.
  • روش دوم درمان عفونت واژن با آب سیر، گوجه فرنگی و هویج
    این دستور برای درمان عفونت واژن با سیر و بخصوص در دوران بارداری توصیه می‌شود. عدم تعادل هورمونی و درنتیجه بروز عفونت در دوران بارداری در زنان شایع می‌باشد.

مراحل زیر را دنبال نمائید:

۲ تا ۴ دانه حبه سیر پوست کنده را به همراه یک عدد هویج، یک عدد ساقه کرفس و دو عدد گوجه فرنگی در مخلوط کن بریزید.

ترکیبات فوق را انقدر مخلوط کنید تا شبیه به اسموتی شده و مقداری نمک و فلفل به آن بیفزایید، ترکیب حاصله را بخوبی بهم بزنید و آن را هر روز به همراه صبحانه میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *