بلاگ, مد و زیبایی

اشتباهات رایج آقایان در لباس پوشیدن

انتخاب رنگ لباس و به طور کلی طرز لباس پوشیدن بسیار مهم است. تاحدی که معیار بسیاری از مصاحبه­ های شغلی(غیردولتی) برمبنای ظاهر افراد است. حساسیت این موضوع به اندازه­ای است که برخی از افراد، طراح­ هایی را برای طراحی لباس خود استخدام می­کنند.

اشتباهات مردان در ست لباس

جوراب

یکی از ایرادات رایج در لباس پوشیدن آقایان استفاده از جوراب های سفید با هر مدل لباس و هر رنگ کت وشلوار است.
این واقعا اشتباه است! باید به هارمونی رنگ کت و شلوار و پیراهن خود توجه کنید و متناسب با آن رنگ جوراب خود را انتخاب کنید.

شلوار دم پا گشاد

ممکن است تصور شود که این نوع از شلوار برای افراد لاغر بهتر است. اما این شلوار برای افراد پر زیباست و باید به هارمونی لباس ها توجه شود، سپس این شلوار انتخاب شود.
ممکن است تصور شود این شلوارهای دم پا باید بلند باشد تا کاملا روی کفش قرار گیرد! اما کاملا اشتباه است. شلوار اگر خیلی بلند باشد باعث می شود که دم پای شلوار چروک بایستد و نمایی نامرتب ایجاد کند.
شلوار کاملا تنگ و چسبان یا بسیار گشاد در کل نمایی زیبا و جنتلمن را ایجاد نمی کند. یک لباس زیبا و حرفه ای باید حتما اندازه اش نرمال باشد و سایز بدنتان باشد.
برای اینکه این مهم برای شما کاملا روشن شود به لباس برخی مدلینگ های آقا یا افرادی که دارای طراح لباس هستند نگاه کنید.

شلوار دم پا گشاد 

شلوار دم پا گشاد 

سرشانه های افتاده و گشادی جلوی سینه پیراهن

در بحث از سرشانه پیراهن دو موضوع مطرح می شود. اول اینکه گاهی افراد سنتی تر از پیراهن گشاد و سرشانه افتاده استفاده می کنند. این افراد ممکن است با لباس جذب بدن راحت نباشند.
گروه دوم برخی افراد هستند که به اعتباری تیپ هنری دارند، لباس خود را متناسب با افراد و الگوهای دیگر انتخاب می کنند.
اما اگر به دنبال خوشتیپ شدن و آراستگی هستید باید بدانید که پیراهن شما باید کاملا اندزه ای نرمال داشته باشد. یعنی کاملا فیت و ساز بدنتان باشد، نه کمتر و نه بیشتر.

انتخاب نوع لباس متناسب با نوع مکانی که در آن قرار می گیرید

باید توجه داشته باشید که به یک جلسه و مراسم کاملا رسمی تشریف میبرید یا به یک دورهمی یا پیک نیک دوستانه!

اینکه بیتوجه باشید به این موضوع و صرفا یا رسمی باشید و یا کلا اسپرت، اصلا درست نیست و به هیچ عنوان تاکید نمیشود.

کفش

انتخاب کفش باید متناسب با هارمونی لباس ها باشد. شما نباید کفش کالج یا اسپرت برای تیپ رسمی و اداری استفاده کنید. بهتر است کفش ها نه کاملا مربعی شکل باشند و نه بسیار نوک بلند.

انتخاب کفش مناسب با هر استایل

یک کفش کاملا مناسب و معمولی، البته واکس زده شده و مرتب. بهتر است رنگ کفش را متناسب با کمربند و زمینه مشترک لباس ها انتخاب کنید. البته ممکن است کیف شما نیز با کفش و کمربندتان همخوانی داشته باشد که بسیار چشم نواز و رسمی خواهد شد. این درست نیست که همیشه از کفش مشکی برای هر کت و شلواری استفاده کنید.

دستمال داخل جیب، کراوات یا پاپین

دستمال داخل جیب، کراوات یا پاپین در عین حفظ هرمونی رنگ آنها با دیگر لباس ها باید تاحدودی رنگی متناقض داشته باشد که باعث دیده شدن و زیبایی شود. این درست نیست که کاملا همرنگ با پیراهن باشد.

دستمال داخل جیب، کراوات یا پاپین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *