بلاگ, زیبایی, مد و زیبایی

چند روش برای آراستن موهای کوتاه خانم‌ها

شاید تصور کنید تنها زمانی که موهای کمندی داشته باشیم می توانیم آن را زیبا کنیم و یا آرایش کنیم. اما این طور نیست، با ساده ترین روش ها می توان موهای کوتاه را آرایش کرد:
در این مقاله می‌خواهیم به معرفی چند مدل نسبتا ساده برای آرایش موهای کوتاه بپردازیم.

امروزه به نسبت سال‌های گذشته تنوع در مدل کوتاه کردن موهای خانم ها بسیار بیشتر شده است. شاید تا ده سال پیش خانم ها تنها موهای خود را کپ یا مصری ساده کوتاه می کردند. اما امروزه انواع مدل اسپرت، هالیوودی و .. رواج پیدا کرده است. اگر متناسب با جنس موی خود مدلی را انتخاب کنید، شاید دیگر نیازی به پیچیدن و آرایش نداشته باشد. تنها با یک سشوار کشیدن ساده می توانید موهایی کاملا مرتب و زیبا داشته باشید.

انواع مدل موی کوتاه زنانه

استفاده از گیره و گل سرهای زیبا و یا سنجاق سرهای زیبا و رنگارنگ یکی از عواملی است که باعث خواهد شد بسیار موهای شما زیبا و مجلل به نظر برسد.
یکی دیگر از روش های آرایش موی کوتاه استفاده از موهای یک تکه یا چند تکه مصنوعی است. این موهای مصنوعی در انواع رنگ ها در بازار موجود هستند و باعث زیبایی موهای شما خواهد شد.

اگر می خواهید موهای شما بسیار مجلل و زیبا باشد و یا برای حاضر شدن به یک مراسم آماده می شوید یکی از روش های بسیار ساده و پرکاربرد، استفاده از موهای کاملا مصنوعی یا پوستیژ است.

استفاده کردن از گیره ها و شانه های جدید که باعث جمع شدن و شنیون موهای کوتاه می شود یکی از پرکاربردترین و آسان ترین روش برای آرایش موهای کوتاه شما است.
برای اتو کردن موهای خود از اتو موهایی که لبه کوتاه دارند استفاده کنید. سپس کمی چسب مو یا کتیرا به آن بزنید و به هر مدلی که مد نظرتان است آن را آرایش کنید.
اگر موهای پرحجمی دارید می توانید لا به لای موهایتان را ببافید و یا تیغ بزنید. این هم روشی است که موهای کوتاه خود را آرایش کنید و آن را از سادگی خارج کنید.
باید به این اصل توجه داشته باشید که بیشتر در مراسم رسمی شرکت می کنید یا در مراسم دوستانه! اگر به هر دلیلی دوست دارید موهای ساده و رسمی داشته باشید باید از مدل های سنتی استفاده کنید سپس موهایتان را اتو کنید و کمی سرم یا تافت بزنید، اما اگر به هر دلیلی بیشتر مدل موی اسپرت یا فشن را می پسندید، توصیه می کنم که از مدل های جدید برای کوتاهی موها استفاده کنید. مثلا از مدل کوتاه و بلند، چند تکه و.. استفاده کنید. این مدل آرایش مو اصلا موهای شما را رسمی نمی کند. متناسب با مدل موهایتان و کوتاهی آن باید از آرایش صورت خاصی استفاده کنید و لباسی که می پوشید نیز باید با آن مدل هماهنگی داشته باشد.

نکته

سعی کنید از مواد شیمیایی( تافت، موس، کتیرای صنعتی، کرم مو، ژل، چسب مو) ، اتو، سشوار و هر وسایلی که باعث آسیب زدن و شکننده شدن موهای شما می شود، زیاد استفاده نکنید. اگر استفاده شما از این وسایل زیاد است حتما از مواد تقویتی و پروتئینه مو استفاده کنید که موهایتان آسیب نبیند. موخوره ساده ترین نوع آسیب به موی سر است. باید فراموش نکنید که اگر به هر دلیلی موهایتان شکننده شود، در بلند مدت موهایتان دچار ریزش شدید خواهد شد. داروهای تقویتی موی سر جزو گرانترین و پرهزینه ترین نوع داروها و تقویتی های موی سر است. در خوشبینانه ترین حالت شش ماه لازم است تا موهای شکننده شما دوباره ریکاوری شود.

انواع مدل موی کوتاه زنانه

اگر از سشوار و اتو نیز مرتب استفاده می کنید حتما از برس و شانه های چوبی استفاده کنید که از موی شما در برابر موخوره محافظت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *