بلاگ, زیبایی, مراقبت از پوست و مو

بلافیل، جدیدترین روش جوانسازی و زیبایی بیشتر بشناسید

بلافیل چیست؟ در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ آیا می دانید این پرکننده چه عوارضی برای پوست دارد؟ بلافیل یک پرکننده طولانی مدت صورت است که برای درمان خط لبخند و جای زخم به کار می رود. بلافیل، ترکیبی از ریز کره های آکریلیک، کلاژن های طبیعی و لیدوکایین است. قبل از تزریق، انجام یک تست حساسیت الزامی است.

بلافیل یک فیلر تزریقی با عمر طولانی مدت می باشد که خط لبخند را از بین می برد و زخم های آکنه ای را پر کرده و می پوشاند . این تزریق توسط پزشک انجام می شود و در گذشته به آن آرتفیل می گفتند.
بلافیل مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و سلامت می باشد و از سال ۲۰۰۶ در آمریکا مورد استفاده قرار می گرفته است . البته محصول قدیمی تر آن از سال ۱۹۹۰ در آمریکا استفاده می شد . بلا فیل خطوط و چین و چروک ها را مخصوصاً خط لبخند را از بین می برد و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

این تزریق به وسیله شرکت Suneva Medical ساخته و به بازار عرضه گردید و اخیرا آرتفیل نام گرفت. استفاده از آن در اکتبر سال ۲۰۰۶ مورد تائید سازمان غذا و دارو قرار گرفت ولی نسخه قبلی این محصول( artecoll) از دهه ۱۹۹۰ برای ترمیم جای جوش و چین و چروک در اروپا مورد استفاده بوده است.

بلافیل چطور کار می کند؟

کلاژن موجود در بلافیل باعث تحریک بدن شده و باعث می شود که بدن کلاژن طبیعی بیشتری تولید کند. کلاژن جدیدی که از طریق تزریق بلافیل به وجود آمده با کلاژن طبیعی بدن ترکیب می شود و از طریق آن چین و چروک های پوستی و زخم های عمیق را در بلندمدت پر می کند.

نکته جالب اینکه، متاکریلات پلی متیل نام شیمی آکریل است و اساسا همان پلکسی گلاس و لوسیت است. این مواد ممکن است در بعضی بیماران باعث حساسیت شود، بنابراین تولید کنند پیشنهاد می کند قبل از اعمال این روش، تست حساسیت گرفته شود.

متخصص پوست و مو جنیفر تی. هلی، دارای بورد تخصصی، که اولین دوره آموزش تخصصی بلافیل را شرکت کرد، تاکید بر این داشت که این محصول باید تنها توسط یک متخصص آموزش دیده، ماجرا شود.

بلافیل چگونه کار می کند؟

کلاژن موجود در بلافیل باعث تحریک بدن شده و باعث می شود که بدن کلاژن طبیعی بیشتری تولید کند . کلاژن جدیدی که از طریق تزریق بلافیل به وجود آمده با کلاژن طبیعی بدن ترکیب می شود و از طریق آن چین و چروک های پوستی و زخم های عمیق را در بلندمدت پر می کند.

این مواد هرگز به بدن شما جذب نمی شوند و هیچ گاه تحت پروسه متابولیسم قرار نخواهند گرفت . در واقع همه این مواد در محل تزریق شده باقی می مانند که معمولاً زیر اولین لایه پوست است و ماندگاری آن حدود بیش از ۵ سال می باشد . به همین دلیل تزریق دوباره آن اغلب نیاز نخواهد شد . گاهی اوقات از درمان بلا فیل به عنوان یک درمان دائمی یاد می کنند.

جوانسازی پوست دست و صورت از کاربردهای بلافیل

ژل به کجا تزریق می شود؟

در حال حاضر، بلافیل تنها برای درمان خط لبخند و جای جوش تایید شده است. گفته می شود بلافیل، خط لبخند را بلافاصله بعد از تزریق کاهش می دهد، تا پنج سال، ناحیه را نرم تر و چهره را جوان تر می سازد. درمان جای جوش با این روش، تا یک سال بعد از تزریق طول می کشد؛ البته در مواردی نیز نتایج بلافاصله بعد از اولین تزریق بروز می کنند. طبق گفته تولید کننده، این ژل پوست زیرین را بیرون تر می آورد و جای زخم را پر می کند.

پرکننده های پوستی در کل برای جای جوش های چاله چاله، خوب هستند، اما کارشناسان می گویند بلافیل برای زخم های عمیق تر و ضخیم تر کارآمد نخواهد بود. طبق گفته دکتر هلی، بیماران قصد دارند بهترین نتیجه را با استفاده از بلافیل برای از بین برده جای جوش های خود، بگیرند.

محققان بالینی معتقدند بلافیل در درمان چین و چروک و جای جوش موثر است. تحقیقات ارائه شده به سازمان غذا و دارو نشان دادند که ۸۷ درصد از تاثیر ژل تزریق شده برای درمان خط لبخند تا ۵ سال، باقی می ماند. مطالعه دیگری حاکی از آن بود که حدود ۷۱ درصد بلافیل برای درمان جای جوش، تا ۱۲ ماه پس از تزریق موثر واقع می شود.

بلافیل نیز مانند هر ماده تزریقی یا پر کننده ی دیگری، مصارف آزاد دارد. اما ما به شدت توصیه می کنیم برای بلافیل خود به متخصص پوست دارای بورد تخصصی یا جراح پلاستیک مراجعه کنید. این محصول را بدون تاییدیه سازمان غذا و دارو مصرف نکنید.

چند جلسه درمانی مورد نیاز است ؟

بیشتر بیماران به بیش از سه جلسه برای بلا فیل نیاز ندارند . یکی از بهترین چیز ها در مورد بلافیل ، تزریقات به طور عمومی این است که می توانید سریعاً با یک جلسه ، نتیجه مورد نظر خود را بگیرید. بسیاری از افراد فقط از یک جلسه تزریق بلافیل استفاده می کنند.

عوارض یا اثرهای جانبی بلافیل

بیماران از پیدایش بعضی عارضه های جانبی خفیف خبر داده اند. بعضی اشخاص تجربه تورم، کبودی، قرمزی، خارش، سوزش یا درد خفیف در ناحیه تزریق تا ۲۴ ساعت داشته اند. در موردهای کمی، بیماران دچار جوش، توده و حساسیت طولانی مدت شده اند.

چه کسانی کاندیدای خوبی برای بلافیل می باشند ؟
افرادی که به این ماده آلرژی نشان می دهند و همچنین به لیدوکایین آلرژی دارند ، نمی توانند تحت این درمان قرار بگیرند . پس بهتر است که قبل از شروع پروسه اصلی ، مقدار کمی از آن روی پیشانی تست شود که نتیجه آن طی ۲۸ روز مورد مشخص می شود.

همچنین باید اهداف خود را برای تزریق این فیلر به طور کامل برای متخصص پوست شرح دهید تا او تعیین کند که گزینه مناسبی برای این درمان زیبایی می باشید یا خیر.

بلافیل مانند دیگر درمان های زیبایی نباید برای خانم های باردار یا شیرده مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین از افراد زیر ۱۸ سال نیز تست گرفته نمی شود زیرا قرار نیست که این پروسه زیبایی را طی کنند.

مقایسه بلافیل با سایر فیلرها

یکی از مزایای بلافیل این است که می تواند مدت زمان بسیار طولانی دوام بیاورد که نسبت به فیلرهای دیگر بیشتر است و همچنین خط لبخند ، زخم و آکنه را به خوبی پوشش می دهد.

از طرفی علاوه بر دوام بالا ، احتمال برگشت بسیار کمی دارد . بعضی از پزشکان بعد از کامل شدن یکبار تزریق بلافیل ، تضمین می کنند که هیچ گونه برگشتی نخواهد داشت . به عبارت دیگر اگر از نتیجه بلافیل راضی نباشید ، باید سال های سال آن را تحمل کنید و این ویژگی برای بعضی ها عیب به شمار می رود.

بعضی از متخصصان پوست روش های دیگری را مثل بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک پیشنهاد می کنند . همچنین فیلرهای هیالورونیک اسید مثل ژوویدرم را برای چین و چروک اطراف لب و قسمت های دیگر صورت مناسب تر می دانند.

مراقبت های بعد از تزریق بلافیل

برای افزایش اثر بخشی و جلوگیری از پیدایش هر عارضه ناخواسته ای بهتر است به توصیه های پزشکتان بعد از تزریق توجه کرده و از انجام آنها غافل نشوید .ساده ترین و متداول ترین مراقبت های بعد از تزریق ژل بلافیل شامل موردهای زیر میباشد :

– از استعمال دخانیات جلوگیری کنید.

– از استفاده داروهایی مثل آسپرین، وارفارین و دیگر داروهای رقیق کننده خون خودداری نمایید.

– استفاده از کمپرس سرد و گرم را فراموش نکنید.

– استفاده از نمک را کاهش داده و محدود نمایید.

– از فشار دادن و ماساژ ناحیه تزریق جدا پرهیز کنیم.

– در طی سه هفته نخست تزریق استفاده از استحمام های طولانی مدت ؛سونای خشک و بخار ممنوع می باشد.

– پس از تزریق انجام ورزش های شدید بدنی ممنوع است.

– در موقع خواب با قرار دادن چند بالش سر را بالاتر از بدن نگهداشته و از خوابیدن به پشت و مواجهه صورت با بالش پرهیز کنید.

– تا ۲۴ ساعت پس از تزریق از کرم های ضد افتاب و لوازم آرایشی استفاده نکنیم.

– در صورت تجویز داروهای آنتی بیوتیک آنها را به صورت منظم و با دستور پزشک استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *