بلاگ, مراقبت از پوست و مو

درمان و رفع موی سفید به روش طبیعی

بسیاری از افراد هنوز جوان هستند و در سلامت کامل به سر می برند، اما میزان زیادی از موهایشان سفید شده است. سفیدی مو نشانه ای از پیری و آسیب جسمی و روحی می باشد و بسیاری از افراد همیشه با ظاهر شدن موهای سفید سعی می کنند آنها را رنگ کنند تا به سادگی پنهان شوند. این بیماری تهدید کننده زندگی نیست، بلکه زیبای خاصی را نیز برای جوانان ایجاد می کند.

آقایان و خانم هایی که موهای سفید دارید، اصلا جای نگرانی نیست ما به شما علت موهای سفید و روش درمان را خواهیم گفت.

پدیده و اتفاق سفید شدن مو هنگام جوانی هم برای آقایان و هم برای خانم ها اتفاق می افتد. این مشکل معمولاً در جوان های بین سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی بروز می کند و باعث می شود که افراد احساس نگرانی و کمبود اعتماد به نفس داشته باشند. آنها اغلب با رنگ کردن رنگ مو های خود را بازیابی می کنند اما با این حال رنگ برای مدت طولانی باقی نمی ماند و بعضی از افراد حتی ممکن است که به رنگ ها آلرژی و حساسیت داشته باشند.

درمان و رفع موهای سفید

خلاص شدن از شر موهای سفید , از دیدگاه طب سنتی سفید شدن موها نشانه بالا رفتن سال‌های زندگی نمی باشد، بلکه عوامل مختلفی دراین امر نقش دارند. از مهم‌ترین این عوامل میتوان از ژنتیک نام برد، همچنین کمبود ویتامین B12 ،اختلال در عملکرد تیروئید ،سیگار کشیدن و کم خونی نیز از جمله عواملی است که باعث سفید شدن موها در سنین پایین می شود.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که نخستین تار‌های سفید شده مو نشانه‌ای از بالا رفتن سن و سال آنهاست، اما درمانگران طب سنتی این‌گونه فکر نمی‌کنند. از نظر آن‌ها سفیدی مو‌ها تنها نشانه بالا رفتن تعداد روز‌های زندگی نیست و این سفیدی می‌تواند نتیجه عوامل دیگری نیز باشد.

از دیدگاه این درمانگران کمبود ویتامین B۱۲، اختلال در عملکرد تیروئید، سیگار کشیدن و کم‌خونی از جمله عواملی است که می‌تواند سفید شدن مو‌ها را به همراه داشته باشد. اگر مطمئن هستید که سفید شدن موهای‌تان قبل از ۳۰ سالگی به دلیل وراثت و فاکتور‌های ژنتیک نیست می‌توانید به نسخه درمانگران طب سنتی عمل کنید و با ساده‌ترین شیوه‌ها با سفیدی تار‌های موی خود مبارزه کنید.

سیر موثر در کاهش موی سفید

سیر موثر در درمان سفیدی مو

حتی الامکان سیر را در وعده های غذایی خود بگنجانید و ازآن بعنوان چاشنی اصلی غذا استفاده کنید، سیر تاثیر مستقیمی بر کاهش روند سفید شدن موها دارد .

تاثیر مثبت چای سیاه در رفع موی سفید

مصرف چای سیاه در رفع و درمان سفیدی مو

یکی از راه های کم هزینه و بی دردسر استفاده از لوسیون چای سیاه می‌باشد . این لوسیون رابه اسانی می‌توانید در منزل تهیه کنید . برای تهیه آن یک قاشق چای سیاه رابا یک قاشق گیاه مریم گلی خشک و دو لیوان آب روی حرارت گذاشته تا آرام آرام بجوشد و به اندازه یک لیوان از این محلول باقی بماند، اجازه دهید تا خنک شود و آنرا صاف کنید . سپس موهایتان رابا شامپو ملایم شستشو داده و با این لوسیون ماساژ دهید . برای نتیجه مطلوب تر اینکار را ۵ بار در هفته تکرار کنید.

مصرف گندم و جو

با مصرف گندم و جو از سفیدی زود رس موهای سر جلوگیری کنید.

یک مشت گندم یک مشت جو را داخل میکسر بریزید و مخلوط آنها را بر روی سر ماسک کنید . این ماسک را بعد از ساعتی از روی موها بشویید.

درمان سفیدی مو با سیاه دانه و روغن زیتون

با مصرف روغن زیتون و سیاه دانه از سفید شدن موها جلوگیری کنید

این ترکیب به درخشندگی ، رشد فولیکول های جدید و جلوگیری از سفیدی مو کمک میکند.

برای تهیه این ماسک ضد سفیدی مو به دو قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون نیاز داریم.

این مواد را داخل کاسه ای ترکیب وروی سر ماسک کرده وبعداز ساعتی با آب گرم بشویید.

گیاه مریم گلی و پیاز برای درمان سفیدی زودرس مو

مصرف گیاه مریم گلی از سفید شدن موها پیشگیری میکند.

۳۰ گرم از گیاه مریم گلی ، ۳ عدد پیاز سبز ، ۳ تکه زنجبیل ، ۳۰ گرم شکر و ۳ کاسه آب را تهیه کنید و تمام مواد را درون یک قابلمه بریزید و بجوشانید تا حدود یک کاسه در آن باقی بماند و این نوشیدنی را یک یا دو بار در روز مصرف کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *