بلاگ, مد و زیبایی

ویژگی های یک لاک ناخن خوب+ بهترین لاک ناخن با معرفی مارک

شاید برای شما جالب باشد لاک ناخن به‌عنوان اقلام لوازم‌ آرایشی یکی از‍‍ پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصول است و مورد دلخواه از زمان‌های گذشته تا به امروز بوده است. لاک زدن در زمان‌های قدیم در حدود ۵۰۰۰ سال پیش در روم، چین و هندوستان مرسوم بوده و بانوان رومی به ناخن‌های خود حنا و رنگ‌های متنوع می‌زدند و به ناخن‌های دستشان زینت می‌دادند.

اشراف‌زادگان ثروتمند ناخن‌هایشان را با طلا و نقره تزیین می‌کردند و از رنگ‌هایی استفاده می‌کردند که مخلوطی از صمغ عربی، سفیده تخم‌مرغ، ژلاتین و موم زنبور عسل بوده است. رنگ لاک‌ها به علت داشتن این مواد به رنگ صورتی و قرمز درمی‌آمد.

بعدها در قرن ۱۹ میلادی، روغن‌های خوشبویی به بازار آمد که خانم‌ها با یک چرم به روی ناخن‌های خود می کشیدند و ناخن‌های خود را براق می‌کردند. از سال ۱۹۳۰ لاک وارد بازار شد و با استقبال چشمگیری روبرو گردید.

لاک مورد دلخواه همگان از گذشته تا به امروز

لاک محصولی است که همه افراد جامعه از آن استفاده می کنند و مورد علاقه همگان است از دختر بچه گرفته (البته لاک مخصوص کودکان) تا خانم پا به سن گذاشته از لاک استفاده می کنند. بانوان جوان نیز ساعت ها وقت خود را در مراکز زیبایی و کاشت ناخن صرف می کنند که به دستان خود زیبایی بدهند. گاهی میبینیم که هر هفته رنگ و مدل دیزاین ناخن تغییر می کند.

با پیشرفت دنیای مد لاک‌های جدیدی مانند لاک مغناطیسی، شب نما، مخملی، اکلیلی، ترک، شنی، ژله ای و غیره عرضه شده است. با توجه با این موضوعات مطرح شده باید از لاکی استفاده کنیم ویژگی های منحصر بفرد داشته و روی ناخن‌های شما بدرخشد و به دستان شما زیبایی صد چندان می دهد.

ویژگی های یک لاک خوب و مناسب چیست؟

برای نگهداری از ناخن های دستان خود نه تنها قیمت لاک در کیفیت و ماندگاری آن بی تأثیر نیست بلکه یک لاک خوب باید ویژگی هایی داشته باشد که در انتخاب آن باید دقت نماییم و نکات زیر را در نظر داشته باشیم:

یک لاک خوب باید به میزان تعادل، غلظت داشته باشد چون اگر به اندازه بیش از حد غلیظ باشد روی ناخن برجسته و دارای برآمدگی و فرورفتگی می شود و اگر غلظت لاک زیاد باشد مدت زمان زیادی طول می کشد تا لاک خشک شود و ممکن است ناخنتان به جایی بخورد اثر آن روی لاک باقی بماند. و برعکس آن اگر لاک رقیق باشد روی ناخن پخش می شود و رنگ لاک واضح نیست و باید چند بار لاک را تمدید کنید.

انعطاف پذیری قلم موی لاک:

قلم موی یک لاک خوب باید نرم و انعطاف پذیر باشد و به آسانی با چندین بار بالا و پایین رفتن روی ناخن کیفیت لاک خوب مشخص شود و کاملاً روی ناخن را بپوشاند. بعضی از قلم های لاک دارای رشته های سست است که با چند بار لاک زدن از بین رفته و یا اثری روی لاک می گذارند و یا روی لاک می چسبند.

زمان خشک شدن لاک:

لاک خوب زمانی که بر روی ناخن خشک می شود هیچ گونه اثری از دون دون شدن و رگه رگه نیست و خیلی سریع خشک می شود.

کیفیت لاک:

از دیگر ویژگی‌های لاک خوب بوی آن است که اگر حاوی مواد شیمیایی به مقدار زیاد باشد بوی بسیار بد و تندی خواهد داشت و حتی با استفاده زیاد به‌مرورزمان باعث حساسیت های پوستی، آسم و حتی سرطان سینه خواهد شد.

داشتن گواهینامه اصالت محصول:

حدالامکان سعی نمایید لاک مورد نظر خود را از مکان هایی بخرید که گواهی اصالت محصول داشته باشند و زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می کنند.

تشخیص لاک اصل از تقلبی:

لاک اصل دارای شیشه و شکل ظاهری خاص است و از طریق سایت اصلی آن برند، شکل ظاهری و فیزیکی می توانید اصل بودن آن را از تقلبی بودن تشخیص نمایید. بارکد روی شیشه لاک را نیز مد نظر داشته باشید.

عوارض ناشی از استفاده مکرر از لاک ناخن

خیلی از افراد لاک‌ها را با قیمت بالا و به عنوان برند می خرند و در نهایت بعد از استفاده متوجه میشوند ناخن‌هایشان شکننده و زرد و دارای ترک می شود. ناخن ها بعد از مدتی تغییر رنگ داده و روی ناخن لکه های سفید به وجود می آید. حال این سوال پیش می آید که چه زمانی ناخن ها دچار تغییر رنگ و شکنندگی می شوند؟

تغییر رنگ در ناخن ها زمانی اتفاق میافتد که از لاک های تقلبی و بی کیفیت برای زدن استفاده می کنید و مواد شیمیایی در ترکیب این لاک ها زیاد است و معمولاً بوی بد و زننده ای دارد. زمانی که لاک مدت زمان طولانی روی ناخنتان بماند و آن را پس از یک هفته پاک نکنید مواد شیمیایی موجود در لاک با ناخنتان ترکیب شده و به مرور باعث زردی و آسیب به ناخن هایتان می شود.

استفاده بیش از حد از لاک پاک کن ها و استون لکه های سفیدی در روی ناخن ایجاد می شود و همین امر باعث واکنش آلرژیک به مواد شیمیایی شده و حتی موجب خارش، سوزش و حساس شدن پوستتان شده و به بخش های دیگر صورت و بدن انتفال می یابد.

لاک های خوب دارای مارک های متنوعی هستند که باید در انتخاب آن دقت لازم را انجام داد تا بعد از خرید باعث پشیمانی نشود.

لاک ناخن خوب

مارک های لاک خوب و معروف و به روز دنیا

امروزه مارک های متنوع و فراوانی در بازارهای جهانی از برندهای لاک موجود است. وقتی برای خرید یک لاک به مرکز خرید لوازم آرایشی می رویم شاید با این مساله روبرو شویم که کدام مارک لاک خوب است و بین این همه مارک های متفرقه کدام را انتخاب کنیم ؟ کدام لاک برای این فصل مناسب است و یا چه رنگی را با کدام لباس یا آرایشم هماهنگ کنم؟

در اینجا لازم است شما را با چند برند معروف لاک در سرتاسر جهان معرفی می‌کنیم:

لاک ناخن OPI

لاک ناخن خوب

OPI فرم اختصاری Odontorium Products Inc است. این محصول لاک ناخن آمریکایی است که ملکه لاک ها لقب گرفت . این شرکت در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد. در سال ۲۰۰۳ به صورت تخصص در زمینه لاک فعالیت کرد. لاک ناخن او پی آی یکی از محبوبترین مارک های این صنعت است. عرض قلم مو مربع شکل برای استفاده از لاک بر روی ناخن عالی است. علاوه بر این، او پی آی سریع خشک می شود.

لاک ناخن Essie

لاک ناخن خوب

این نام تجاری مارک لاک ناخن اسی توسط خانم اسی واینگارتن در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد. از آن زمان به دلیل لاک‌های درجه یک شناخته شده است. این نام تجاری اساساً در زمینه رنگ لاک‌هایی مانند قرمز، آلوبالویی و صورتی و رنگ های شاد تمرکز می کند. رنگ هایی با کلاس بالا و خوشرنگ معیار این شرکت است. رنگ لاک پلاتینه نیز در این کمپانی تولید شد.

در سال ۲۰۰۵ گران ترین لاک ناخن را در جهان معرفی کرد. در سال ۲۰۱۰ این نام تجاری توسط L’Oréal خریداری شد. ایده او این بود که لاک هایی بسازد که رنگ های منحصر بفرد و شادی داشته باشند. از همه مهمتر اینکه رنگ ها باید بانمک و باکلاس می بودند. بعد او خودش شروع به تولید این محصولات نمود که در نهایت دنیای فشن و شو را با رنگ های جدیدش دنیا را حیرت زده کرد.

لاک ناخن ZOYA

کمپانی آرت آو بیوتی در سال ۱۹۸۶ توسط زویا و مایکل ریزس تاسیس شد .آنها با یک چشم انداز مشترک تصمیم به شروع گرفتند .در حال حاضر کمپانی آرت آو بیوتی به عنوان بزرگترین کارخانه تولیدکننده و لیدر رنگ های جدید و منحصر بفرد با تولید نزدیک به ۴۵۰ رنگ لاک در سطح اول بازار جهانی محصولات دست و ناخن کشور آمریکا مطرح می باشد.

محصولات لاک ناخن زویا امروزه در بالاترین سطح کیفیت در حال عرضه است. این لاک فاقد پنج ماده سمی و خطرناک فرمالدیید, تولوئن, کافور, دبیوتیل، فتالیت و انواع رزین های فرمالین است و در ایران و مراکز کاشت ناخن طرفداران بیشماری دارد.

لاک ناخن REVLON

کمپانی رولون که در زمینه لوازم آرایشی، بهداشتی، عطر و محصولات مراقبت‌های شخصی فعالیت می‌نماید لاک هایی به بازار عرضه کرد که دارای رایحه بسیار عالی با ماندگاری خوب می باشند. این برند لاک ناخن رولون محصول کشور آمریکا است و در سال ۱۹۳۲ تأسیس شد. تنوع رنگ های این لاک خوب بسیار متنوع می باشد و برای هر سلیقه ای رنگ مورد دلخواه موجود هست.

لاک ناخن Sally Hansen

لاک ناخن خوب

سالی هانسن یک نام تجاری زیبایی آمریکایی است که برای اولین بار در سال ۱۹۴۶ توسط سالی هانسن تأسیس شد. از آن زمان، نام تجاری این مارک با نام خانوادگی او لاک ناخن سالی هانسن نامیده شد. این کمپانی مارک خوب مشهور است برای تعهد، به ساخت محصولات نوآورانه و فرموله شده و محصولات زیبایی مقرون به صرفه برای زنانی که واقعاً به زیبایی خود اهمیت می دهند.

لاک سالی هانسن با بیش از ۳۰۰ تنوع رنگ در لاک‌های مارک خود در کل جهان شناخته شده است و در بسیاری از مراکز کاشت ناخن از این محصول استفاده می کنند. این مارک لاک خوب به صورت ژله ای نیز تولید می شود که بدون رفتن به آرایشگاه و استفاده از دستگاه UV می توان از آن استفاده کرد.

لاک ناخن NARS

لاک ناخن خوب

برند فرانسوی نارس Nars یکی از بهترین و پرفروشترین مارک های لوازم آرایشی است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس گردید. این مارک نه تنها در کلیه لوازم آرایشی در کل جهان مطرح است بلکه در زمینه بهترین مارک لاک خوب با دیگر برندها رقابت می کند. لاک نارس دارای تنوع رنگی بسیار است و سلامت ناخن های شما را ضمانت می کند.

لاک ناخن china galze

لاک ناخن خوب

این نام تجاری چینی در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و برای انواع مختلف لاک های روشن و منحصر به فرد شناخته شده است. وب سایت آنها ادعا می کند که آنها یک فرمول منحصر به فرد برای تولید لاک ناخن دارند که از خاک رس و خاکستر چینی تشکیل شده است.

این باعث شده است که سختی را به رنگ ناخن ارائه می دهد. این بلوز ناخن حاوی فتالیت نیست و به آسانی در الکل، اتر حل نمی شود. این برند زمانی که مورد نظرسنجی آماری قرار گرفت جزو محبوب ترین مارک لاک خوب و مشهور قرار گرفت. مأموریت لاک ناخن چاینا گلیز رنگ زندگی است.

در اینجا به چندین نمونه مارک لاک خوب اشاره کردیم که در دنیا بسیار پرطرفدار است و از نظر ماندگاری تضمین شده هستند و سالیان سال همه افراد با سلیقه های متفاوت از آنها استفاده می کنند. لاک‌های ذکر شده در طراحی زیبا  در شیشه ها و با انواع و اقسام رنگ های نایاب در بازار بنا به خواسته مشتریان تولید و توزیع می شود.

خانم های ایرانی از چه مارک لاکی استفاده می کنند؟

بانوان ایرانی نیز از این مارک های خوب و برتر با توجه به قیمت آن استفاده می کنند. در لاک ها برند های لوکس نیز وجود دارد که به علت گرانی بیش از حد برای کلیه اقشار جامعه قابل خرید نیست. مارک این لاک ها ممکن است به دست نیافتنی باشد ولی بی شک برای خانم ها بسیار دوست داشتنی خواهد بود. همواره لاک هایی وجود دارد در ایران که با این مارک های ذکر شده رقابت می کند و صنعت لاک در ایران در سال های آتی رو به ترقی خواهد بود.

خانم های جوان با توجه به فرم ناخن خود و با توجه به فصل رنگ ناخن خود را از برندهای معروف دنیا انتخاب می کنند و مارک های ایرانی خوب نیز وجود دارد که انتخاب آن بسیار سلیقه ای است.

امروزه طراحی ناخن طرافداران بیشماری دارد و بسیاری از مراکز کاشت ناخن با آخرین متد روز این کار را انجام میدهند. این یک نوع هنر و خلاقیت محسوب می شود اما همه اینها بستگی به جنس و کیفیت لاک دارد و یک لاک خوب این نیاز را برطرف می کند.

لاک های تولید شده در ایران به نسبت لاک های خارجی ارزانتر است و از برند لاک هایی مانند مای، گلباران، این لِی، آنیکا، مدیا و غیره میتوان نام برد.

لاک ناخن مای

لاک ناخن خوب

لاک ناخن مای براق و با درخشندگی فوق العاده بالا به دستانتان زیبایی می بخشد. ماندگاری بسیار بالا دارد و خیلی سریع خشک می شود و دارای تنوع رنگی بسیار بیشمار است. پوشانندگی آن فوق العاده است. قیمت این لاک بسیار مناسب و قابل دسترس همگان است. این لاک توسط کمپانی آریا کیمیا تک تولید میشود.

لاک ناخن آنیکا

لاک ناخن خوب

لاک ناخن آنیکا دارای حجم ۱۰ میلی متر است و توسط کمپانی ایرانی آنیکا تولید وعرضه شده است. از خصوصیات این لاک میتوان به ماندگاری و دوام بالا ، قابلیت سریع خشک شدن و پوشش یکدست در سراسر ناخن اشاره کرد. تنوع رنگ این لاک ها نیز زیاد بوده و شما می توانید بهترین رنگ را با توجه به نوع و سلیقه و رنگ پوست خود انتخاب کنید. همچنین لاک های ناخن آنیکا قابلیت تثبیت سریع ، بدون نیاز به لاک خشک کن را دارند.

لاک ناخن مدیا

لاک ناخن خوب

لاک مدیا توسط شرکت مدیا تولید و از نظر تنوع در رنگ جزو مارک های خوب ایرانی و پرطرفدار می باشد.

تنوع در لاک های ایرانی خوب مانند خارجی بسیار زیاد است و اینجا به سه برند خوب ایرانی اشاره کردیم. در لاک ناخن کیفیت، شفافیت، مواد تشکیل دهنده لاک، تسریع در خشک شدن لاک، تنوع لاک و غیره باعث برتری آن به دیگری می شود و لازم است همه این موارد را مدنظر داشته باشید تا یک لاک خوب و ماندگار برای خود بخرید.

در نهایت برای آنکه ناخن هایتان آسیب نبینند و اگر به دفعات مکرر از لاک استفاده میکنید به هیچ عنوان از استون استفاده نکنید و حتماً با لاک پاک کن ناخن های خودتان را پاک کنید زیرا استون حاوی مواد مضر و مصنوعی است و تنفس آن به مرور زمان مخصوصاً افرادی که با لاک و ناخن سروکار دارند خطرناک است. لاک پاک کن به ناخن هایتان استحکام و لطافت می بخشد و از ترک روی ناخن جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *