بلاگ, بهداشت جنسی

چطور در دوران کرونا رابطه جنسی ایمنی داشته باشیم؟ (زوج‌ها بخوانند)

بعد از همه‌گیری ویروس کرونا یکی از سؤالاتی که بی‌شک به ذهن خیلی از افراد رسیده است، احتمال انتقال ویروس از راه رابطه‌‌ جنسی است. در این مقاله، می‌خواهیم ببینیم آیا احتمال انتقال ویروس در حین رابطه جنسی وجود دارد یا خیر. همچنین خواهیم خواند که چطور در این دوران، روابط جنسی سالمی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

آیا ویروس کرونا از رابطه جنسی منتقل می‌شود؟

تماس مستقیم تا فاصله ۲ متر با فرد ناقل ویروس کرونا، می‌تواند شما را در معرض ویروس قرار دهد. همین‌ طور که حتما می‌دانید، هنگام سرفه، عطسه یا حرف‌زدن فرد ناقل، ویروس از طریق پخش‌شدن قطرات تنفسی منتقل می‌شود. این قطرات را دیگران تنفس می‌کنند یا اینکه وارد دهان، چشم یا بینی آنها می‌شود.

تماس نزدیک مانند بوسیدن فرد ناقل، شما را در معرض ویروس قرار می‌دهد. افرادی که ناقل ویروس هستند، می‌توانند قطرات تنفسی را روی بدن یا وسایلشان پخش کنند؛ درنتیجه اگر بدن یا وسایل آنها را لمس کنید و سپس به بینی، دهان یا چشمتان دست بزنید، بی‌شک ویروس به شما منتقل خواهد شد.

هنوز هیچ شواهدی در دست نیست که آیا مایع منی یا ترشحات واژن ویروس را منتقل می‌کند یا نه، اما ویروس در مایع منی مبتلایان به کرونا یا کسانی که دوره‌ نقاهت‌شان را می‌گذرانند، دیده شده است. برای اینکه مطمئن شویم آیا رابطه‌ جنسی می‌تواند باعث انتقال ویروس شود یا خیر، به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

خیلی از افرادی که ویروس کرونا دارند، هیچ علائمی از خود نشان نمی‌دهند؛ به همین خاطر همیشه باید فاصله را با همه‌ افرادی که کنار ما زندگی نمی‌کنند، رعایت کنیم. اگر همسرتان علائم مشکوکی از خود بروز می‌دهد، حتما تا زمانی که از سلامتی او مطمئن نشده‌اید، از بوسیدن و داشتن رابطه خودداری کنید. همچنین، اگر همسرتان جزء آن دسته از افرادی است که خطر ابتلا به کرونا در آنها زیاد است، سعی کنید تاحدامکان از برقراری رابطه با او بپرهیزید.

اهمیت رعایت بهداشت در طول رابطه جنسی در دوران کرونا

چطور در دوران کرونا رابطه جنسی سالمی با همسرمان داشته باشیم؟

برای اینکه رابطه‌ ایمن‌تری در این دوران داشته باشید، به این چند نکته توجه کنید:

  • قبل و بعد از رابطه، حتما دستان خود را خوب بشویید (روش صحیح شستن دست)؛
  • سعی کنید تا حد امکان از پوزیشن‌هایی بپرهیزید که شما را رو در روی هم قرار می‌دهد؛
  • سعی کنید تا حد امکان از بوسیدن بپرهیزید؛
  • اگر می‌توانید، ماسک بزنید؛
  • قبل و بعد از رابطه، حتما دستان خود را بشویید و به حمام بروید؛
  • سعی کنید تاحدامکان تعداد دفعات رابطه را کمتر کنید؛
  • مراقب علائم بیماری در خود و همسرتان باشید و درصورت مشاهده‌‌ آنها، حتما خود را قرنطینه و رابطه جنسی را به‌طورکلی قطع کنید؛
  • بهتر است در حین رابطه، از کاندوم استفاده کنید؛
  • محل برقراری رابطه جنسی را با دستمال ضدعفونی‌کننده یا الکل، پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *