بلاگ, معرفی محصولات

محصولات ترمیم‏ کننده ‏ی سیکالفیت اَوِن

پوست بدن مدام در حال ترمیم و بازسازی خود است. تقریباً هر دو هفته یک بار سلول‏ های جدید جایگزین سلول‏ های مرده می‏ شوند اما گاهی این روند توسط عوامل بیرونی یا بیماری ‏ها مختل می‏ شود. در این هنگام علائمی مانند خشکی، زبری، قرمزی و التهاب در پوست پدید می‏ آیند که نشان‏دهنده‏ ی نیاز بدن به کمک‏ های درمانی هستند. استراتوم کورنئوم مهم‏ترین لایه‏ ی اپیدرم است که با جلوگیری از نفوذ عوامل مضر و همچنین کاهش نفوذپذیری عوامل آلرژی‌زا، باعث حفظ ساختار طبیعی سلول‌های پوست می‌شود. با توجه به کاهش قدرت ترمیم و بازسازی طبیعی پوست در سنین بالا، استفاده از مواد ترمیم‌کننده برای مراقبت از آن ضرورت بیشتری می ‏یابد. التهاب و قرمزی ایجاد شده در اثر لیزردرمانی، لایه‌برداری شیمیایی، درم ابریژن، الکترولیز، اشعه ‏درمانی، اپیلاسیون و نیز آسیب‌های سطحی و عمقی ایجادشده در اثر تغییرات آب و هوایی، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض تابش اشعه‏ ی فرابنفش و مادون‌قرمز خورشید، نیاز به درمان مؤثر و فوری دارد. در غیر این صورت لکه‏ ها و اسکارها روی پوست باقی می‏مانند. برای بهبود جای زخم و سوختگی و التهاب پوست باید از یک ترمیم‏ کننده ‏ی مناسب استفاده کرد. سری محصولات سیکالفیت اَوِن، به منظور ترمیم آسیب‏ های وارد شده به پوست طراحی شده ‏اند.

ترمیم کننده، آنتی باکتریال و التیام بخش با ساختار کرمی برای ایجاد لایه محافظ (semi-occlusive) روی پوست

این محصولات فرمولاسیونی منحصر به فرد دارند و روند بهبود انواع زخم و التهاب را تسریع می‏ کنند. ابتدا به بررسی مواد مؤثر موجود در این لاین می‏ پردازیم:

  • تأثیر ترکیبات بی‏نظیر آب معدنی چشمه‏ ی اَوِن از سال ‏ها پیش به اثبات رسیده و از طریق لابراتوارهای تخصصی پیر فابر جزء اصلی تمامی محصولات اَوِن شده است. این آب بسیار ملایم است و شامل حدود ۲۶۶ میلی گرم مواد معدنی در لیتر می‏ شود. کلسیم، منیزیم، مس، روی، بی کربنات و سیلیکات ترکیبات اصلی این آب را تشکیل می‏ دهند و باعث تغذیه، کاهش التهاب و تسکین پوست می‏ شوند.
  • سوکرالفیت به پروتئین‌های موجود در غشاء سلول‌های آسیب‌دیده متصل می‏شود؛ میزان پروستاگلاندین را افزایش می‏ دهد؛ بر فاکتورهای رشد اپیدرم و فیبروبلاست EGF و bFGF اثر می‏گذارد و باعث بازسازی بهتر و سریع‌تر بافت‌های آسیب‌دیده می‌شود. این ماده با پوست‌های حساس سازگار است؛ از ایجاد التهاب و حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‏ کند و با داشتن اثرات آنتی باکتریال موجب بهبود سریع‌تر زخم‌ها خواهد شد.
  • عصاره ‏ی گیاه میموزا دارای خواص باکتریواستاتیک است. این عصاره گردش خون را بهبود می‏بخشد و عمل تقسیم سلولی را تسهیل می‏کند. همچنین مویرگ‌های خونی را تقویت می‏ نماید و سبب بازسازی سریع‌تر پوست می‏شود. این ماده به کمک تانین ها و فلاونیدهای موجود در ساختار خود، از ایجاد آلرژی جلوگیری می‏کند و اپیتلیزاسیون (Epithelization) یا فرایند تجدید ساختار سلول‌های پوست را بهبود می ‏بخشد.
  • یون‏ های روی از اتصال ترکیب‌های پیچیده و یا ساده دارای ساختارهای پروتئینی و یا فاقد پروتئین به سلول‌های مخاطی موجود در سطح پوست و یا غشاء مخاطی جلوگیری می‏ کنند و باعث کاهش حساسیت و التهابات پوستی می‌شوند.
  • اکسید روی سرعت اپیتلیزاسیون در زخم‌های پوستی را افزایش می‏دهد و باعث کاهش التهاب، جلوگیری از رشد باکتری‌ها، کمک به سنتز کلاژن و در نتیجه تسریع فرایند بازسازی سلولی می‏ شود.
  • سولفات روی یک نمک معدنی است و به‌ عنوان یک ماده ‏ی قابض باعث بهبود ساختار پوست می‏ شود. سولفات روی خواص آنتی باکتریال دارد و از رشد و تکثیر میکرو ارگانیسم‌های مضر در پوست جلوگیری می ‏کند.
  • مس دارای خواص آنتی باکتریال است و اثرات مثبتی در مراحل اولیه ‏ی ترمیم بافت‌های پوستی ایجاد می‏ کند.
  • سولفات مس با جلوگیری از رشد میکروارگانیسم‌ها به بهبود زخم‌ها و التهابات پوستی کمک می ‏کند و فرایند تجدید ساختار سلولی را سرعت می ‏بخشد. این ماده در کاهش آسیب‌های دمایی ناشی از لیزر مؤثر است.
  • اسید هیالورونیک به حفظ رطوبت پوست کمک می‏کند و باعث نرمی و انعطاف‌پذیری آن می‌شود. این ماده به صورت طبیعی بین سلول‌های پوست سالم موجود است و با پر کردن فواصل بین سلولی و حفظ آب موجود، از پوست مراقبت و از خشک شدن آن جلوگیری می‏کند.
  • آلانتوئین ریزش سلول ‏های مرده را افزایش می‏ دهد و خاصیت ضدالتهابی دارد.
  • بیزابولول سبب التیام پوست‌های حساس می‏شود و به کمک پانتنول موجود در ساختار خود، رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها را متوقف می‏ کند و باعث بهبود سریع‌تر آسیب ‏های پوستی می‌شود.
  • گلیسیرین یک مرطوب‏ کننده ‏ی سازگار با انواع پوست است و آب را به سطح پوست جذب می‏کند. این ماده عملکرد چربی‏ های مفید موجود در پوست را بهبود می‏ بخشد و باعث نرمی و لطافت پوست می ‏شود.
  • ویتامین E اثر رادیکال‌های آزاد را که در نتیجه‏ ی قرار گرفتن در معرض اشعه‏ های مضر در پوست ایجاد می‌شوند، خنثی می‏ کند و از تشکیل چین‌وچروک‌های سطحی جلوگیری می‌نماید.
    سری محصولات سیکالفیت برای پوست‏ های آسیب‏ دیده ‏ای که ترشح ندارند مناسب هستند. این محصولات خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد پروتوزوا دارند و ضدعفونی‌کننده ‏ای مناسب برای زخم‌ها، بخیه و بعد از اعمال جراحی به شمار می ‏روند. استفاده از این محصولات بعد از اعمال درماتولوژیک (مانند پیلینگ، لیزردرمانی و اعمال جراحی و …) توصیه می‌شود و در درمان پوست‌های تحریک‌شده و دچار ادرار سوختگی به کار می‏رود. این محصولات التیام‌بخش، تسریع‌کننده‏ ی بهبود انواع زخم هستند و از باقی ماندن لکه و اسکار روی پوست جلوگیری می‏ کنند.

محصولات سیکالفیت در دو نوع کرم و امولسیون تولید می‏شوند. 

  • کرم سیکالفیت اَوِن Avene Cicalfate Repair Cream  غلظت بیشتری دارد و می توان آن را به صورت لایه ‏ای ضخیم روی زخم قرار داد.
  • امولسیون سیکالفیت اَوِن Avene Cicalfate Repair Emulsion با داشتن درصد بالایی آب اَوِن، خاصیت خنک کنندگی دارد و باعث تسکین پوست می ‏شود.

محصولات سیکالفیت عطر، الکل و مواد نگه‌دارنده ندارند و برای پوست‌های حساس بزرگسالان، کودکان و نوزادان مناسب هستند. این محصولات را روزی یک تا دو بار، با کمترین میزان ماساژ، روی ناحیه‏ ی مورد نظر قرار دهید. محصولات لاین سیکالفیت در بسته ‏بندی‏ های تیوپی ۴۰ml تولید می‏ شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *