بلاگ, رژیم و تغذیه, سلامت کودکان

ترفندهای خلاقانه برای آشتی کودک بد غذا با میوه و سبزیجات

کودک بد غذا یکی از معضلات همیشگی والدین محسوب می‌شود و سوای تحمل بدخلقی‌هایی که کودکان در این برهه‌ی زمانی دارند مسأله‌ی رشد آن‌هاست که بی‌شک هر پدر و مادری را می‌آزارد. اما می‌توان با کمی خلاقیت این معضل را نیز حل کرد، کافی است بدانید که در هر فصل چه میوه و سبزیجاتی می‌روید. سپس با مطالعه‌ی این مطلب روش‌های خلاقانه‌ای را خواهید آموخت تا کودکانتان را با این مواد مغذی آشتی دهید.

  • کمی کره بافزایید

ذرت و کره خوراکی محبوب کودکان

کودک بد غذا شاید حاضر نشود هر غذایی را بخورد و بدخلقی کند اما بعید است مقابل غذایی خوشمزه مقاومت کند. کره یکی از مواد غذایی است که چاشنی هر غذایی شود طعمش را دگرگون می‌کند. مگر می‌شود روی چیزی کره مالید و خوشمزه نشود؟

اما در پس این ترفند حقایقی فیزیکی پنهان است. بسیاری از سبزیجات معمولاً تلخ هستند و کودکان نیز با مزه‌ی تلخ اصلاً میانه‌ی خوبی ندارند. استفاده از کمی کره این مشکل را برطرف می‌کند. البته خالی از لطف نیست که بدانید کره منبع غنی ویتامین آ، ای و دی۳ محسوب می‌شود در رشد کودکان تأثیر بسزایی دارد.

  • میوه و سبزیجات را فقط در فصل خودش مصرف کنید

مزه‌ی میوه و سبزیجاتی که در فصل خودشان و به طور طبیعی روئیده‌اند به هیچ وجه با محصولات گلخانه‌ای قابل قیاس نیستند. ماریون ریگان، مدیر تولید شرکت هیو لو فارمز که بیش از ۱۲۵ سال در تولید و عرضه‌ی میوه‌های بدون پوست سخت فعالیت دارند، در این باره می‌گوید: «اگر میوه‌ای را در فصل خاص خودش مصرف کنید خواهید دید که چه به لحاظ طعم و چه بافت و حتی قیمت بسیار متفات از زمان‌های دیگر است. تازگی محصولات مهمترین مؤلفه‌ی مؤثر در طعم مواد غذایی است.»

  • سبزیجات را به جای پیش‌غذا استفاده کنید

چیش غذای سبزیجات برای کودکان

آدمی چه کودک باشد و چه بزرگسال درست هنگامی که پشت میز نشسته و منتظر سرو غذاست بیشترین میزان گرسنگی را تجربه می‌کند. می‌توانید از همین ویژگی بهره بگیرید و پیش از آنکه غذایش اصلی کودک بد غذا را آماده کنید ظرفی از سبزیجات خوشمزه جلویشان بگذارید.

  • برایشان تعریف کنید میوه و سبزیجات چطور تولید می‌شوند

داستان ایجاد میده ها و سبزیجات را برای کودکان تعریف کنیم

یکی دیگر از روش‌های آشتی کودک بد غذا با میوه و سبزیجات این است که بداند این مواد غذایی چطور به وجود می‌آیند و علم به این موضوع هم برای والدین بسیار مهم است و هم برای کودکان. هنگام پخت غذا به کودکانتان آموزش دهید که مواد غذایی مصرفی‌شان چطور تولید می‌شود و با این کار ترغیبشان کنید.

  • میوه و سبزیجات را به صورت پوره به کودکانتان بدهید

میوه ها را پوره شده با کودکان بدهید

اخیراً طی تحقیقاتی مشخص شده که میوه و سبزیجات اگر به صورت پوره و نرم‌شده تهیه شوند محبوبیتشان نزد کودکان بین ۳ تا ۵ سال بیشتر می‌شود و مصرفشان تقریباً دوبرابر بیشتر خواهد شد. مثلاً برخی والدین در سس اسپاگتی هویج می‌ریزند و برخی هم در پن‌کیک‌ها گوجه‌فرنگی مصرف می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *