بلاگ, رژیم و تغذیه

با رژیم لاغری ویت‌واچرز بیشتر آشنا شوید

این رژیم برای اولین بار در سال ۱۹۶۳توسط فردی به نام جین نیدچ در یک گروه کوچک دوستانه بنا گذاشته شد و قرار بود که در آن کالری مواد غذایی را بر اساس میزان مصرفی هر وعده شمارش و پیگیری کنند و در دوره‌های مشخص زمانی تغییرات وزنی را به یکدیگر اعلام کنند.

برنامه این رژیم در دهه ۹۰ بر اساس تمرکز بر مواد مغذی مانند فیبر، چربی و … و مقدار کالری آنها بازنگری شد.

رژیم ویت واچرز از برندهای بسیار معروف در زمینه برنامه غذایی است و به تازگی تمرکز خود را روی سالم زندگی کردن و بهبود سلامت کلی بدن قرار داده است. با این حال رژیم غذایی آن همچنان مورد استفاده است. افراد مشهور مانند اپرا وینفری از این برنامه غذایی برای کاهش وزن استفاده می کنند. ممکن است با خود فکر کنید چه چیزی باعث شده چنین رژیم غذایی اینقدر معروف شده باشد. در این مقاله می خواهیم به بررسی رژیم غذایی ویت واچرز بپردازیم و ببینیم آیا کار می کند یا خیر.

وقت رسیدن به تناسب اندام و تغییر ظاهر و آماده شدن برای روزهای پر رفت‌ و آمد سال جدید است. اگر تصمیمی برای تناسب اندام دارید، باید خیلی زود دست به کار یک برنامه‌ریزی درست و دقیق شوید. برای پایین یا بالا بردن وزن رژیم‌های غذایی بسیار متنوع و زیادی را با یک بار سرچ کردن در اینترنت پیدا می‌کنید، اما مهم‌ این است که کدام‌ یک از آن‌ها عادت غذا خوردن شما را تغییر می‌دهند و همراه با کاهش وزن سبک زندگی و مدل غذاهایی که در طور روز مصرف می‌کنید را هم اصلاح می‌کند. رژیم ویت واچرز یکی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رژیمهای لاغری یا چاقی امروز در دنیا است.

با رژیم لاغری ویت‌واچرز بیشتر آشنا شوید

با رژیم لاغری ویت‌واچرز بیشتر آشنا شوید

رژیم ویت واچرز چگونه کار می کند؟

برای کسانی که عضو این برنامه می شوند تاریخ پایان مشخصی ندارد. این یعنی فرد با رسیدن به ورن ایده آل هم می تواند همچنان از راهنمایی های سبک زندگی و غذا خوردن سالم بهره مند شود. این رژیم غذایی در برنامه خود چیزی به نام اسمارت پوینت دارد که اعضا را به سمت الگوی غذایی با کالری، چربی اشباع و قند کمتر و پروتئین بالاتر راهنمایی می کند.

هرچه می‌خواهد دل تنگت بخور، اما کم بخور!

ویت واچرز از آن دسته رژیم‌های انعطاف‌پذیر است. این رژیم غذایی به دنبال‌کننده‌های خود اجازه می‌دهد تا غذای‌ مصرفی روزانه‌شان را بر مبنای دلخواه یا میل آن روز، انتخاب کنند. در نتیجه افراد می‌توانند غذاهای مورد علاقه‌ی خود را در طول رژیم حذف می‌کنند و فقط لازم نیست سراغ سبزیجات پخته و مواد غذایی آب‌پز بروند. رژیم ویت واچرز هیچ گروه غذایی را منع یا حذف نمی‌کند و این به این معنی است که افرادی که وارد این رژیم می‌شوند می‌توانند با خیال راحت در شرکت، محل کار یا مهمانی‌ها غذا بخورند یا از بیرون سفارش بدهند. اما در کنار این آزاد اندیشی، ویت واچرز از دنبال‌کننده‌های خود می‌خواد تا وعده‌های غذایی خود را کنترل کنند و حتما یک فعالیت بدنی به شکل برنامه‌ریزی شده به مجموعه‌ی کارهای روزانه‌ی خود اضافه کنند.

نمونه رژیم غذایی ویت واچرز

نمونه یک روز رژیم ویت واچرز به شکل زیر است:

صبحانه: پنیر بز، اسفناج و املت گوجه‌فرنگی

ناهار: سوپ جو و قارچ

میان‌وعده: هویج و خیار

شام: ماکارانی با سبزی آراگولا

دسر: شکلات تلخ

رژیم ویت واچرز باعث کاهش وزن می شود؟

تحقیقات نشان می دهند رژیم غذایی ویت واچرز تاثیری بالاتر از دیگر رژیم های متعادل ندارد. در برخی پژوهش های انجام شده رژیم ویت واچرز به مدت چهار هفته با چند رژیم دیگر مقایسه شده و نتایج نشان داد طی این چهار هفته توانسته ۳ کیلو از وزن افراد کم کند، این مقدار برای دیگر رژیم ها کمی بالاتر بود اما در ادامه و پس از چهار هفته همه رژیم ها تقریبا در یک حد سبب کاهش وزن شرکت کنندگان در تحقیق شدند. همچنین رژیم غذایی ویت واچرز پس از رسیدن افراد به وزن ایده آل به حمایت خود ادامه می دهد که همین موضوع موجب شده است نگه داشتن وزن کم شده ساده تر باشد.

چه چیزهایی را می‌توان در رژیم ویت واچرز خورد؟

·       پروتئین‌های کم‌کالری مانند مرغ بدون پوست، تخم‌مرغ، توفو، ماهی، صدف و ماست غیر چرب.

·       سبزیجات غیر نشاسته مانند بروکلی، مارچوبه، سبز، گل کلم و فلفل.

·       میوه‌های کنسرو شده تازه، منجمد و غیر شیرین.

·       کربوهیدرات‌های سالم مانند سیب‌زمینی شیرین، برنج قهوه‌ای، بلغور جو دوسر، لوبیا و محصولات غلات کامل.

·       چربی‌های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون و آجیل.

چه چیزهایی را نمی‌توان در رژیم ویت واچرز خورد؟

·       نوشیدنی های شیرین

·       چیپس و سیب‌زمینی سرخ شده

·       گوشت فرآوری شده

·       آب نبات

·       کیک، شیرینی و کوکی‌ها

آیا پزشکان رژیم ویت واچرز را تایید می‌کنند؟

با اینکه رژیم ویت واچرز مزایای بسیاری دارد اما چندین دلیل هم هست که موجب می شود برای همه بهترین رژیم نباشد. برای مثال، جهت دنبال کردن برنامه باید مرتب حواستان به غذاهایی که روزانه می خورید باشد و اشتباه در انتخاب موجب می شود بیش از امتیازی که سایت به شما داده غذا استفاده کنید. این کار کمی وقت گیر است و به تمرکز نیاز دارد بنابراین شاید برای بعضی افراد دشوار باشد. یکی دیگر از مشکلات موجود این است که شاید هزینه این نوع رژیم برای بعضی سنگین باشد. درست مانند بسیاری از رژیم های غذایی عضویت در ویت واچرز نیز هزینه دارد. پرداخت هزینه در این رژیم ماهانه است و بستگی به نوع رژیم فرد دارد بنابراین پرداختش برای همه مقدور نیست. همچنین از آنجا که افراد مقدار وعده ها را نیز خودشان انتخاب می کنند رژیم ویت واچرز برای کسانی که کنترلی روی خود ندارند مشکل ساز است.

آیا با رژیم ویت واچرز می‌توان لاغر شد؟

این رژیم از روش مبتنی بر علم با تاکید بر اهمیت کالری‌شماری برای لاغری و انتخاب غذای سالم برای لاغری استفاده می‌کند که در صورت رعایت چارچوب اصلی آن، قطعا به هدف لاغری خود می‌رسید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *