بلاگ, زیبایی, مراقبت از پوست و مو

بلک ماسک چیست و چه فوایدی دارد؟

بدون شک داشتن پوست سالم و شاداب یکی از چیزهایی است که هر کسی به دنبال آن است. با توجه به اینکه امروزه هوای اطراف ما اکثر اوقات آلوده است. آلودگی موجود در هوا به پوست می‌چسبد، به ویژه در افرادی که دارای پوست چرب هستند این مسئله بیشتر رخ می‌دهد، و این باغث می‌گردد که پوست شادابی و درخشش خود را از دست داده و حالت خسته به خود بگیرد. استفاده از برخی از ماسک‌ها می‌تواند کمک شایانی به پوست ما کند. یکی از بهترین این ماسک‌ها بلک ماسک است.
ماسک زغال یا بلک ماسک یکی از ماسک‌های جدیدی است که به تازگی در دنیا بسیار محبوب و مورد توجه قرار گرفته است. بلک ماسک یا ماسک زغال که به ماسک سیاه هم معروف است، از زغال فعال ( کربن فعال ) تشکیل شده است. ذغال فعال اخیراً به عنصری محبوب در دنیای زیبایی تبدیل شده است. آن را در محصولاتی از پاک کننده‌‌ها و شامپوهای صورت گرفته تا صابون‌‌ها و اسکراب‌‌ها پیدا خواهید کرد. از آنجا که اعتقاد بر این است که ذغال فعال می‌تواند باکتری‌‌ها و ناخالصی‌‌ها را از روی پوست بیرون بکشد و می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های خلاصی از شر جوش‌های سرسیاه نیز در نظر گرفته شود، به عنوان یک ماده محبوب در ماسک‌‌های صورت نیز تبدیل شده است.
همچنین با توجه به ساختار خاص، این نوع کربن فعال به یک ماده بسیار جاذب تبدیل شده و قادر است مواد شیمیایی و سموم را در خود به دام بیندازد. بدین ترتیب به خروج غبار، آلودگی‌ها و سموم مختلفی که به صورت روزانه بر روی پوست صورت انباشته می‌شوند، کمک کرده و لایه‌های مرده پوست نیز از بین می‌روند.ماسک زغال که این روزها انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد، معمولا حاوی ترکیبی از زغال سیاه و سفید هستند که در برخی موارد با خاک رس نیز مخلوط شده و می‌توان به عنوان یک ماسک فوق‌العاده مفید برای پوست صورت از آنها استفاده کرد. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به اینکه چگونه زغال فعال می‌تواند به نفع پوست شما باشد و این محصول چه کاربردهایی دارد.

پاک کردن آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها از روی پوست

به دلیل توانایی زغال فعال در جذب باکتری‌‌ها و سموم در بدن، ماسک صورت زغالی می‌تواند به بیرون کشیدن آلودگی‌ها و ناخالصی‌‌ها از پوست کمک کند. از بین بردن آلودگی‌‌های به دام افتاده و باکتری‌‌ها از روی پوست با استفاده از ماسک صورت زغالی، منجر به داشتن چهره ای سالم و شفاف می‌شود. آلودگی می‌توانند در سطح پوست شما جمع شوند و چهره شما را کدر نشان دهد. ماسک ذغالی سیاه می‌تواند به شما کمک کند تا پوست تمیز به نظر می‌رسد و تنفس بهتری داشته باشد.

بهبود آکنه و جلوگیری از ایجاد جوش

آکنه در اثر تجمع سلول‌‌های مرده پوست، روغن و باکتری ایجاد می‌شود که در داخل منافذ پوست شما گیر می‌کند. باکتری‌‌های ایجاد کننده آکنه می‌توانند جوش‌‌ها و سایر ضایعات التهابی را تحریک کرده و منجر به تحریک، قرمزی و تورم شوند، خواص ضد باکتریایی زغال فعال می‌تواند به کاهش آکنه و بهبود چهره کلی پوست کمک کند. بلک ماسک با دارا بودن موادی، جهت برقراری پیوند شیمیایی قوی با بافت جوش‌‌های پوست، موجب خروج کامل جوش‌‌های ریز و سرسیاه می‌گردد.

کمک به کاهش چربی بیش از حد پوست

استفاده از ماسک زغال می‌تواند به کنترل بهتر چربی پوست صورت‌تان کمک کرده و در در اثر گذشت زمان از ایجاد جوش‌های مختلف نظیر جوش‌های سرسیاه جلوگیری کند.

درمان گزش حشرات و ترمیم و لایه‌برداری پوست

گزش و نیش حشرات می‌تواند باعث خارش و تورم پوست شود. طبق شواهد، زغال فعال با خنثی سازی سموم موجود در سم حشرات، باعث درمان گزش می‌گردد. زغال فعال با لایه‌بردای و دفع سموم می‌تواند در بهبود جای نیش حشرات، ضایعات پوستی و زخم‌های به جای مانده از جوش، خراشیدگی و بریدگی تاثیر مثبتی داشته باشد.

روشن شدن و درخشان شدن پوست

آنها می‌توانند به روشنایی پوست کمک کنند. همان‌طور که گفته شد، با گذشت زمان، عوامل محیطی مانند آلودگی می‌توانند به پوست آسیب برسانند و در نتیجه چهره شما کسل کننده و خسته به نظر می‌رسد. اغلب اوقات، یک پاک کننده صورت برای حل این مشکل کافی نیست. اما، یکی از مزایای ماسک ذغالی این است که می‌توانند به کاهش ظاهر پوست مات و افزایش درخشندگی آن کمک کنند. بلافاصله بعد از استفاده، پوست با درخشش و روشن تر به نظر می‌رسد، آلودگی، گرد و غبار و آلودگی از روی پوست پاک می‌شود، رنگ پوست یکدست تر به نظر می‌رسد و پوست صاف تر به نظر می‌رسد. بعد از استفاده، پوست تمیز است و احساس می‌کند می‌تواند نفس راحتی بکشد.

نرم و لطیف شدن پوست

یکی دیگر از فواید ماسک ذغالی سیاه این است که به نرم تر شدن و لطیف‌تر شدن پوست شما کمک می‌کند. در واقع، وجود مرطوب کننده‌‌های قوی و آب رسان موجود در ماسک زغال صورت باعث ایجاد نرمی‌و لطافت در پوست می‌گردد.

تحریک کلاژن سازی و جلوگیری از پیری پوست

لیفتینگ و کشش سطحی پوست که در زمان استفاده از بلک ماسک ایجاد می‌گردد موجب تحرک و ورزش پوست صورت می‌شود. در نتیجه این عمل باعث تحریک کلاژن سازی پوست شده و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند.

چه نوع ماسک ذغالی انتخاب کنیم؟

ماسک ذغالی را انتخاب کنید که ترکیباتی مناسب با نوع پوست صورت‌تان داشته باشد.
پوست چربی
بهتر است از ماسک‌های زغال حاوی خاک رس را استفاده کنید. خاک رس قادر است چربی اضافی موجود بر روی پوست را به خود جذب کرده و همچنین به پاکسازی هر چه بهتر منافذ و همچنین جلوگیری از بروز آکنه کمک می‌کند.
پوست‌ خشک
استفاده از ماسک‌های زغال با ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده نظیر هیالورونیک اسید، روغن زیتون و یا روغن جوجوبا برای شما بهترین انتخاب خواهند بود.
پوست حساس
اگر پوست حساسی دارید، از ماسک‌های زغال معطر، حاوی رنگ، پارابن و یا سایر موارد شیمیایی که منجر به ایجاد التهاب و افزایش حساسیت می‌شوند، استفاده نکنید.

نحوه استفاده از ماسک زغالی

نحوه استفاده از ماسک ذغالی

  1. قبل از استفاده از ماسک، پوست خود را تمیز کنید و از یک پاک کننده صورت متناسب با پوست خود استفاده کنید. صورت تمیز به نفوذ ماسک به منافذ کمک می‌کند.
  2. ماسک را به صورت یکنواخت روی پوست خشک و تمیز صورت خود بمالید، از جمله پیشانی، گونه‌‌ها، بینی و چانه. ماسک را به آرامی‌و با استفاده از نوک انگشتان و یا برس موی نرم بر روی پوست خود ماساژ دهید. مراقب باشید آن را به دور چشم و دهان خود نزنید.
  3. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست شما خشک شود و سپس با آب گرم آن را بشویید.
  4. صورت خود را به آرامی‌خشک کنید و سپس از مرطوب کننده صورت یا آبرسان استفاده کنید.

چند نکته

  • قبل از استفاده از ماسک ذغالی برای اولین بار، بهتر است محصول را روی قسمت کوچکی از پوست داخل آرنج خود آزمایش کنید. اگر در عرض چند ساعت احساس خارش یا قرمزی نکردید، استفاده از آن روی پوست شما بی خطر است.
  • مانند سایر ماسک‌‌های صورت، بهتر است یک یا دو بار در هفته ماسک زغالی بزنید. اگر پوست حساسی دارید یا بعد از استفاده از ماسک زغال چوب احساس خشکی می‌کنید، فقط یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار آن را بزنید.
  • از آنجا که ماسک باید حدود ۱۵ دقیقه روی پوست شما بنشیند، ممکن است راحت تر باشد که آن را در برنامه مراقبت از پوست در شب خود قرار دهید.اگر صبح ماسک بزنید می‌توانید این کار را قبل از دوش گرفتن انجام دهید و سپس ماسک را بشویید.
  • افرادی که مایل نیستند لایه برداری پوست انجام دهند اما می‌خواهند که جوش و آکنه خود رو درمان کنند می‌توانند از بلک ماسک فقط بر روی جوش‌‌ها و آکنه‌‌های خود استفاده کنند.
  • اگر تمایل به استفاده از برندهای شیمیایی ماسک زغال ندارید می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی این ماسک را براحتی در خانه تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *