بلاگ, مراقبت از پوست و مو

مهمترین رازهای زیبایی که هر خانمی باید بداند

آیا تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که چرا افراد مشهور حتی با وجود سن زیاد و مشکلات دیگر، باز هم جوان و زیبا به نظر می‌رسند؟ شاید به این آدم‌ها غبطه می‌خوریم ولی این را هم می‌دانیم که پشت این زیبایی، یک لشکر کارشناس زیبایی وجود دارد که به آنها کمک می‌کنند!

اگر اخیرا با ریزش مو یا ابرو همراه بوده و یا پوستتان نسبت به قبل پژمرده و خسته به نظر می رسد و لکه هایی نیز روی آن پدیدار شده با ما همراه باشید.

۱. از ضدآفتاب غافل نشوید

رازهای زیبایی

بدون استفاده‌ی منظم از ضدآفتاب، هیچ‌وقت پوستی سالم و زیبا نخواهید داشت. مامی مک‌دونالد متخصص زیبایی، می‌گوید: «اگر از ضدآفتاب استفاده نشود، تمام تلاش‌های دیگر هم برای زیبایی پوست بی‌فایده خواهد بود.» متخصص زیبایی معروف، دکتر لنسر هم استفاده‌ی روزانه از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ را توصیه می‌کند.

۲- از شر چشمان پف کرده خلاص شوید

راه و روش خوابیدنتان را تغییر دهید تا از شر چشمان پف کرده خلاص شوید! به همین راحتی. مایع زیر چشمان شما می تواند سن شما را بالا ببرد و با ظاهری که می سازد احساس ناخوشایندی به شما منتقل کند. اما همه ی آنچه که نیاز دارید این است که هنگام خواب یک بالش اضافه زیر سرتان بگزارید تا از انباشته شدن مایع در آن محدوده جلوگیری کنید!

۳- از به وجود آمدن جوش ها جلوگیری کنید

رازهای زیبایی

اگر روی پوستتان جوشی وجود دارد که نمی خواهید پخش شود، کمپرس آب سرد و گرم را امتحان کنید. یک پنبه ی توپی را در آب داغ فرو برده و آن را به مدت ۱۰ ثانیه روی جوشتان بگزارید، سپس پنبه ی توپی دیگری را در آب سرد فرو برده و همان کار را تکرار کنید. این کار باعث کاهش قرمزی جوش شده و پوست شما را تمیز تر نشان خواهد داد.

۴. از لوازم آرایش خود به‌خوبی مراقبت کنید

دکتر دبرا جالیمان توصیه می‌کند که به‌هیچ‌وجه لوازم بهداشتی و آرایشی خود را در جاهایی مثل حمام نگذارید، زیرا هوای گرم و مرطوب آن باعث می‌شود خیلی سریع‌تر منقضی شوند. کرم صورت و دیگر لوازم آرایشی را که زیاد از آنها استفاده نمی‌کنید، در یخچال نگه دارید.

رازهای زیبایی

۵- گیسوان درخشانی پیدا کنید

آب داغ به موهای شما آسیب می رساند. در حمام سعی کنید در عوض آب داغ با آب ولرم دوش بگیرید و در آخر موهایتان را با آب سرد آبکشی کنید تا کاتیکل های موهایتان بسته شود. این کار گیسوان شما را درخشان تر خواهد کرد.

۶. بدون صرف زمان جوان تر به نظر بیایید

یکی از ساده ترین کارهایی که باعث می شود جوان تر به نظر بیایید این است که ابروهایتان را تمیز کنید. اگر ابروهای پری دارید، کمی آن را بردارید، ما قول می دهیم که با این کار بلافاصله تفاوت بزرگی را احساس خواهید کرد. اما خیلی ابروهای خود را خالی نکنید، ظاهرا پس از۳۰ سالگی، داشتن کمی ابروی پر است که می تواند شما را جوان نشان دهد!

۷. از پد صورت استفاده نکنید، مخصوصا اگر پوست‌تان مستعد آکنه است

کریستی کید، متخصص مراقبت از پوست توصیه می‌کند که اگر آکنه دارید هیچ‌وقت از وسایلی مانند برس و پد صورت استفاده نکنید، چون التهاب را تشدید می‌کنند. هر نوع پوستی باید با لطافت و بدون صابون شست‌وشو شود. برای کاهش و درمان التهاب می‌توانید از ترکیب آب و آسپرین روی جوش‌ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *