اسپا و ماساژ, بلاگ, مطالب ویژه

اسپا با ماساژ فرق داره؟!

شاید مهم‌ترین عاملی که اسپا را از ماساژ متفاوت می‌کند، استفاده از خواص طبی و درمانی با قرار دادن ماسک‌های گیاهی روی پوست، بودن در فضایی معطر با موسیقی گوش‌نواز و درگیر شدن حواس پنجگانه تا رسیدن به آرامش و رفع خستگی است.

اسپا در سالن‌های زیبایی زیر مجموعه مراقبت‌های زیبایی – درمانی است که با استفاده از منابع طبیعی مانند عصاره بهترین میوه‌ها و گیاهان و املاح چشمه‌های آب گرم این روزها به محبوبیت بسیار بالایی دست یافته است، اما اسپا انواعی دارد که هر کس می‌تواند یکی از انواع آن را برای لذت بیشتر از زندگی روزانه و رسیدن به آرامش در برنامه‌های خود بگنجاند. در این شماره یلدا ‌میهمان‌نواز و شهلا مجید‌زاده با بیش از ۱۰ سال سابقه آموزش اسپا و ماساژ راهنمایی‌های لازم را برای شناخت و انتخاب بهتر شما ارائه می‌دهند.

در آرامش غوطه‌ور خواهید شد

در آرامش غوطه‌ور خواهید شد

خواص طبی و درمانی آبتنی در چشمه‌های آب گرم برای تسکین دردهای عضلانی، تقویت اعصاب و حتی سیستم گوارش، قلب و ریه سال‌هاست که تعداد زیادی را روانه چشمه‌های آب گرم سرعین، رامسر و سیستان و بلوچستان می‌کند، اما این مسیرها چند سالی است که با افتتاح سالن‌های مجهز اسپا کوتاه شده‌اند. کافی است اراده کنید و سری به این اتاقک‌های آرامش‌بخش و معطر بزنید تا با یک بار امتحان، مشتری همیشه پاتوق‌های ریلکس شدن شوید. اسپا از ریشه لاتین خود با مفهوم گرفتن سلامتی از آب و مواد معدنی‌اش می‌آید که از دوران قدیم با روش‌های ابتدایی و ساده‌تر درمانی با کمک گیاهان کوهی در حوضچه‌ها و چشمه‌های آب گرم جوشان دل کوه‌ها مرسوم بوده است.

اما امروز اسپا با تکنیک‌های به‌ روز و استفاده از عصاره بهترین گیاهان و مواد معدنی برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی زبانزد است. درمان‌هایی که فقط جنبه تفریح و خوش‌گذرانی ندارند بلکه روش‌هایی مانند آروماتراپی، مراقبت‌های پوستی با کمک رایحه‌ها، ماساژ و مدیتیشن، سالم‌سازی برنامه غذایی و کمک ویژه به کاهش وزن، دفع سموم از بدن و گردش خون از فواید یک یا چند بار تجربه کردن اسپاست. می‌پرسید چگونه؟ در سالن‌های تخصصی اسپا محیط به گونه‏ای برای شما طراحی شده تا با تحریک حس بینایی از طریق چیدمان و رنگ دکوراسیون آرامش‌بخش، اغوای حس بویایی با رایحه‌های بی‌نظیر و طبیعی و تاثیر موزیک‌های روح‌نواز و ملایم بر حس شنوایی، تعادل باورنکردنی بین ذهن و بدن با درگیر کردن حواس پنجگانه برقرار شود. به علاوه در اسپا حس لامسه شما هم با قرار گرفتن اسکراپ و ماسک‌های طبیعی و ماساژ آرام و منظم عضلات همراه دیگر حواس برانگیخته می‌شود و شرایط را برای لبخند زدن شما به زندگی فراهم می‌کند.

اسپا در اشکال مختلف

اما اسپا هم مانند ماساژ انواع مختلفی دارد با این تفاوت که در ماساژ شما با کمک دست با استفاده از فشارهای عضلانی و حرکات دورانی مستقیما با ماهیچه‌ها در تماس بوده و آرامش را از باز شدن عضلات و اعمال فشار فیزیکی روی آنها دریافت می‌کنید، درحالی‌که در اسپا این آرامش را به‌طور طبیعی از یک حمام در وان آب یا شیر مخلوط شده با گیاهان اعجاب‌انگیز یا قرار دادن اسکراپ‌های آرامش‌بخش روی پوست خود به درون خود منتقل می‌کنید. پس برای اینکه بتوانیم به انتخاب شما در ارائه خدمات اسپا در سالن‌های SPA جهت دهیم آنها را به چند نوع متنوع و پرطرفدار تقسیم می‌کنیم.

اسپا از نوع دکتر ماهی

فیش اسپا

از چند سال قبل فیش‌اسپا به عنوان اولین روش‌های برطرف کردن تنش و حتی پاکسازی پوست و انگشتان پا در بیشتر آرایشگاه‌های کوچک و بزرگ شهر راه‌اندازی شد. در این روش فرد پای خود را درون یونیت‌های مخصوص فیش اسپا گذاشته و ماهی‌ها به سرعت دور پای شما جمع می‌شوند و با شناسایی بخش‌های خشک و مرده پوست‌تان با حالت مکش سلول‌های ضعیف و زبر شده را جدا کرده و از آنها تغذیه می‌کنند. در این روش علاوه بر اینکه در مدتی کوتاهی لطافت به پوست پای شما برمی‌گردد، اضطراب و تنش‌ها خارج و با ایجاد حسی جالب و تکرار نشدنی با ماهی‌ها به آرامشی خاطره‌انگیز خواهید رسید.

اسپا در چشمه‌های آبگرم

اگر لذت آب‌تنی در چشمه‌های آبگرم را تجربه کرده باشید این اسپا انتخاب همیشگی شما خواهد شد. در سالن‌های اسپا حوضچه‌ها و وان‌هایی برای مشتریان تعبیه شده که شما با وارد شدن به آنها هیچ تفاوتی با چشمه‌های آبگرم طبیعی و سنتی احساس نخواهید کرد. فضا کاملا سنتی و طبیعی به گونه‌ای طراحی شده که حتی عطر و بوی گوگرد و املاح معدنی هم به مشام شما خواهد رسید، این حوضچه‌های گیاهی یا وان‌های مخصوص با استفاده از آب دریا و چشمه‌های معدنی پر و آماده شده تا به صورت هیدروتراپی جسم شما را درمان و روح‌تان را صیقل دهد.

سیرن اسپا

در آرامش غوطه‌ور خواهید شد

در این نوع اسپا که مخصوص پوست تمام بدن است، ابتدا پوست را با کرم‌های تشکیل شده از شن و نمک شست‌وشو داده و بعد از آن از ماسک‌های طبیعی و گیاهی مغذی به مدت ۳۰ دقیقه استفاده‌می‌کنند، سپس از روغن‌های گیاهی و طبی تایلندی و لوسیون‌های خوش عطر آلوورا یا رایحه‌های مخصوص و مورد علاقه شما استفاده می‌شود تا پوست‌های خشک و خشن را ترمیم و آرامش را به سلول‌های مرده سطح پوست شما منتقل کنند. سیرن اسپا با تاثیر بی‌نظیری که بر پوست بدن شخص دارد، فرآیند بازگشت شادابی و جوانی را به پوست تسریع می‌بخشد و به سادگی تمام قسمت‌های زبر و خشن پوست را ترمیم می‌کند.

به‌طور معمول مردها کمتر سراغ ماساژ، اسپا و روش‌های این چنینی برای دریافت انرژی و آرامش می‌روند اما این فرصت را از دست ندهید چراکه ساعت‌های طولانی پشت میز نشستن یا سرپا ایستادن شما در محل کار یا افزایش خستگی عضلات با بالارفتن سن و سال مسئله‌ای نیست که با خواب ساده و دوش گرفتن حل شود. اسپای پشت مخصوص شما آقایان طراحی شده است که در این روش با استفاده از ماسک‌های تقویت‌کننده قسمت‌های کتف، شانه‌ها و گردن شما به‌طور کامل اسکراپ می‌شود. این کار نه تنها به گردش خون و عملکرد بهتر رگ‌ها، قلب و عروق کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود تا منافذ باز چربی شما هم بسته و پوستی همیشه لطیف و روحیه‌ای همیشه جوان داشته باشید.

این اسپا هم به صورت مجزا و هم در یک پکیج به شما ارائه خواهد شد، بنابراین در هر دو حالت اسپای دست و پا در دو مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول پوست پا و دست به‌ویژه در قسمت‌های زبر و خشن کاملا پاکسازی و ترمیم می‌شود و در مرحله بعد دست‌ها و پاها با ماسک‌های مفید و معطر گیاهی و روغن‌های مخصوص تایلندی ماساژ داده‌‌می‌شود و در آخر لوسیون مخصوص روی هر دو ناحیه‌ مورد نظر پخش شده و بعد از ۱۵ دقیقه برداشته می‌شود. این نوع اسپا علاوه بر رفع خستگی‌های مزمن و آرتروزهای مفاصل دست‌ها و پاها، حس خوشایندی از آرامش و سبکی را به شما القا می‌کند.

اسپا در وان منزل، یک روش خانگی برای آوردن سالن اسپا به خانه شما

یکی از بهانه‌های منطقی و همیشگی ما برای صرف‌نظر کردن از رفتن و تجربه سالن‌های اسپا، قیمت بالای ارائه خدمات آنهاست که به نظر عیب بزرگی محسوب می‌شود. با این حال پیشنهاد ما این است که ناامید نشوید. اگر شما هم اهل ریلکس کردن با دوش گرفتن یا خوابیدن در وان با موزیک دلنشین و استفاده از روغن‌های ماساژ برای فرار از خستگی‌های روزمره زندگی هستید، می‌توانید با کمک آب زلال و معطر کردن آن با عصاره‌های گیاهی و طبیعی اسپا را در چند قدمی خود تجربه کنید.

برای این کار کافی است چند تکه خیار، چند برگ نعناع تازه و چند برش لیمو به آب زلال درون وان اضافه کنید تا ببینید که ترکیب این خوراکی‌های طبیعی با بخار آب حمام چه طراوت فوق‌العاده‌ای به پوست و از همه مهم‌تر سلامت روان شما می‌بخشند. ما به شما قول می‌دهیم هیچ‌گاه از اینکه وقت خود را به تجربه یک اسپای طبیعی اما خانگی اختصاص داده‌اید و آرامشی تکرار نشدنی را به خود هدیه داده و استرس را از خود دور کرده‌اید، پشیمان نخواهید شد. این روزها این کمترین کاری است که با هزینه کم اما با نتیجه عالی می‌توانید برای فرار از تنش‌ها انجام دهید.

 

منبع : زیبامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *