بلاگ, زیبایی, مراقبت از پوست و مو

انواع ماسک برای رفع جوش و آکنه

آکنه و جوش یکی از شایع‌ترین اختلالات پوستی است که توسط متخصصین پوست، مورد درمان قرار ‌می‌گیرد. دامنۀ شدت آکنه می‌تواند از خفیف تا شدید باشد. اگر شما نیز با آکنه و جوش درگیر باشید، قطعا تا کنون به این مسئله فکر کرده اید که برای از بین بردن آن‌ها چه باید کرد! پس با ما همراه باشید.
برای اینکه جوش‌ها و ضایعات پوستی خود را کاهش دهید می‌توانید هم از داروهای شیمیایی استفاده کنید و هم به انواع ماسک برای جوش و درمان‌های خانگی متوسل شوید.

استفاده از ماسک‌های طبیعی و خانگی بهترین روش برای درمان آکنه است. در این مطلب ما برخی از انواع ماسک‌های موثر جهت درمان و بهبود جوش به شما پیشنهاد می‌کنیم. ماسک‌های صورت در انواع مختلفی قابل تهیه می‌باشند و شما با استفاده از این ماسک‌ها می‌توانید ضمن از بین بردن جوش‌های صورت، از سایر مزایای آن‌ها همچون افزایش شفافیت پوست، تقویت ساختار پوست و افزایش قوام پوست نیز بهره‌مند شوید.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به کاهش آکنه کمک می‌کند و جای زخم را هم از بین می‌برد. از آن جا که سفیده تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین است و به بازسازی پوست کمک خواهد کرد.

دو یا سه عدد تخم مرغ بردارید و سفیده آن را جدا کنید. آن را خوب هم بزنید. سپس ترکیب را به مدت یک دقیقه روی پوست خود قرار دهید و با آب سرد بشویید.

ماسک دارچین

این ماسک برای از بین بردن قرمزی و التهاب پوست بسیار موثر است. ماسک دارچین در از بین بردن باکتری‌ها نیز بسیار مؤثر است. خاصیت ضدباکتریایی دارچین در ترکیب با عسل چند برابر می‌شود.

شما به‌سادگی می‌توانید این ماسک را در منزل بسازید و از رشد و تکثیر آکنه و باکتری روی صورت‌تان در امان بمانید:۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چای‌خوری دارچین را ترکیب کنید تا خمیری نرم به دست بیاید.نواحی آلوده به جوش و آکنه را با این خمیر پوشش دهید.بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید. با پاک‌سازی پوست‌تان از باکتری‌ها، می‌توانید جوش‌ها را از بین ببرید.

ماسک جوش شیرین

ماسک جوش شیرین علاوه‌بر مقابله با جوش و آکنه، در پاکسازی پوست و زدودن چربی اضافه از روی آن نیز به‌خوبی عمل می‌کند، همچنین سلول‌های مرده را نیز از منافذ پوست شما دور می‌کنند.

جهت کمک به از بین بردن سلول‌های مرده‌ی پوست، تنها کافی است تا کمی‌آب، جوش شیرین و آب‌لیمو را ترکیب کنید.

توجه کنید که نباید زیاد از این ترکیب استفاده کنید. نهایتا، هفته‌ای ۱ بار آن را روی پوست خود بگذارید و پس از استفاده، حتما از مرطوب‌کننده‌ یا آبرسانی خوب کمک بگیرید.

ماسک بلغور جوی دو سر

روشی دیگر برای از بین بردن قرمزی و التهاب ناشی از جوش‌ها استفاده می‌شود، جوی دو سر آسیاب شده است. جوی دو سر خاصیت پاک‌کنندگی دارد و بافت ابریشمی‌آن موجب می‌شود تا پوستی صاف و زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین برای تقویت خاصیت لایه‌برداری و ضدمیکروبی جوی دو سر، می‌توانید به آن جوش شیرین اضافه کنید. برای تهیه‌ی این ماسک باید:۲ قاشق غذاخوری جوی دو سر آسیاب‌شده را با ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید.

برای تولید خمیری یکدست، به این ۲ ماده مقدار کافی آب اضافه کنید.ترکیب به دست‌آمده را به‌آرامی‌روی نواحی پوشیده از جوش و آکنه قرار داده و اجازه بدهید تا ماده روی پوست‌تان خشک شود. سپس صورت‌تان را با آب گرم بشویید. بعد از شستشو با آب گرم، به منظور بسته شدن منافذ پوست، صورت‌تان را با آب سرد شستشو دهید.

۲ تا ۳ بار در هفته از این ترکیب کمک بگیرید. این ماسک باعث می‌شود تا جای جوش‌ها از بین برود و همچنین از شیوع جوش‌های سرسیاه، جوش‌های سرسفید و چرکی نیز جلوگیری می‌کند.

ماسک آلوئه‌ورا

استفاده‌ی از ماسک آلوئه‌ورا، باعث می‌شود تا خیلی زود از شر جوش و آکنه خلاص شوید. آلوئه‌ورا خاصیت ضدالتهاب و قرمزی نیز دارد. این ترکیب به از بین بردن جای جوش و آکنه نیز کمک می‌کند. آلوئه ورا یکی از محبوب‌ترین محصولات زیبایی می‌باشد که در داشتن پوست عالی نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کند. بسیاری از مردم از آن به‌عنوان مرطوب‌کننده طبیعی پوست، ماسک صورت، و پاک‌کننده، ضد جوش و آکنه استفاده می‌کنند.

تکه‌های یخ

یخ برای درمان جوش صورت یکی از بهترین روشهای درمان سریع جوش صورت است. یک عدد یخ را درون حوله بپیچید و آن را روی قسمت‌های آسیب دیده پوست برای چند ثانیه اعمال کنید و بعد از چند دقیقه آن را رها کنید.

نکته:توجه داشته باشید که باید یخ را چندین بار در طول روز روی صورت خود بگذارید تا بهترین نتایج را به دست آورید.

بخور

برای درمان جوش می‌توانید از بخور استفاده کنید که راهی ارزان و ساده است. این درمان خانگی پوستتان را تغذیه می‌کند و به آن لطافت و درخشش می‌دهد. یک ظرف بزرگ را پر از آب داغ کنید، یک گل روی سر خود بیاندازید و از بخور آن استشمام کنید و بعد از چند دقیقه پوست تان را با آب ولرم شستشو دهید، بعد از خشک شدن مقداری مرطوب کننده یا روغن درمانی روی پوست خود اعمال کنید.

خیار

خیار نه تنها یک منبع غنی ویتامین A و C و E و پتاسیم است، بلکه می‌تواند باعث نرمی‌و خنک شدن پوست شود و موجب آبرسانی پوست می‌شود. یک عدد خیار را رنده کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم شستشو دهید، این کار به از بین بردن باکتری و کثیفی‌ها کمک می‌کند.

روغن کرچک

روغن کرچک حاوی خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که می‌تواند روند درمان را تسریع بخشد. همچنین یک منبع غنی از ویتامینE و اسیدهای چرب، مواد معدنی، پروتئین‌ها است که به کاهش آکنه بسیار کمک می‌کنند. همچنین میتواند از ایجاد زخم ناشی از آکنه جلوگیری ک

نکات پایانی

روبالشتی خود را حداقل یک بار در هفته بشویید.
قبل از هر بار استفاده از ماسک‌های فوق، دست‌هایتان را به خوبی بشویید. زیرا تماس مستقیم با صورت و بدن شما دارند. این کار به محدود کردن رشد باکتری‌ها کمک می‌کند.
حداقل به مدت یک هفته از هر درمان استفاده کنید، تا ببینید که تاثیر آن را بتوانید مشاهده کنید.
رژیم غذایی متعادلی داشته باشید و مطمئن باشید که از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان مانند ویتامین A و C و E سلنیوم، آهن و روی مصرف می‌کنید.
توقع نداشته باشید که یک شبه جوش‌ها ناپدید شوند و کمی‌صبور و شکیبا باشید.
خواب منظمی‌داشته باشید و حداقل ۸ ساعت در روز بخوابید.
از استرس و تنش دور بمانید.
از هر گونه تماس و لمس آکنه اجتناب کنید.
موهایتان را دور از صورت تان نگه دارید.
آرایش سنگین نکنید و پس از هر بار آرایش سریع صورت خود را تمیز بشویید.
آب زیاد بنوشید.
از هرگونه تماس دستتان با پوست خود، خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *