بلاگ, زیبایی, مراقبت از پوست و مو

آموزش برداشتن ابرو در خانه؛ چه مدل ابرویی مناسب شماست؟

بی‌شک ابروها نقش مهمی در زیبایی صورت ایفا می‌کنند و داشتن ابروهایی زیبا و بی‌عیب‌ونقص می‌تواند چهره‌مان را جذاب‌تر کند. بسیاری از ما طرز صحیح برداشتن ابرو را نمی‌دانیم و گاهی با روش‌های اشتباه سعی می‌کنیم این کار را در خانه انجام دهیم؛ ولی با استفاده از آموزش برداشتن ابرو می‌توانیم در خانه ابروهایمان را به هر شکلی که می‌خواهیم مرتب و اصلاح کنیم. در این مقاله، قصد داریم شما را با طرز برداشتن ابرو آشنا کنیم و نکات مهم در اصلاح ابرو، ابزارهای لازم و اشتباه‌های رایج را شرح دهیم. این شما و این آموزش برداشتن ابرو در خانه!

بخش ابتدایی ابروها، یکی از حساس ترین قسمت ها در ابرو برداشتن است. بهتر است دقیقا جایگاه شروع تاج ابرو را مشخص کنید و بعد موهای اضافه را بگیرید. پل بینی را در نظر بگیرید؛ اگر درست دو طرف پهنای استخوان بینی را امتداد دهید ( به کمک یک وسلیه مانند موچین ) تا بالا و به جایی که به ابرو می رسد، جایگاه شروع ابرو را پیدا خواهید کرد. البته این روش برای کسانی است که ابروهایی به هم پیوسته یا نزدیک به هم دارند. کسانی که ابروهای ظریف و کوچکی دارند، نیازی به پیدا کردن جایگاه شروع ابرو ندارند، آنها ابرویشان از هر جایی که شروع می شود، دقیقا همانجا شروع ابرو است.

چرا ابرو داریم؟

کسی دقیقا نمی‌داند که ابروها به چه دردی می‌خورند، ولی بعضی می‌گویند جلوی عرق و ذرات کوچک گردوخاک را می‌گیرند و از ورود آنها به چشم‌ها جلوگیری می‌کنند. البته نقش ابروها در برقراری ارتباط با دیگران نیز بسیار مهم است. بالابردن ابرو معمولا به‌معنی تعجب یا تردید درمورد چیزی است و جمع‌کردن ابروها (اخم) نیز نشان‌دهنده عصبانیت؛ بنابراین ابروها در تعیین حالت‌ چهره ما و ابراز احساسات نقش دارند. البته در مطلب حاضر، با جنبه زیبایی ابروها کار داریم.

به خود راهنما بدهید

قبل از شروع به برداشتن مو‌های ابرو با استفاده از یک مداد لب یا ابرو شکل ایده‌آل ابروی خود را بر روی ابرو رسم کنید. می توانید آن را چندیدن بار پاک کنید مجددا بکشید تا به شکل دلخواه خود برسید.

چگونه شکل درست ابروی خود را پیدا کنیم؟


ابروی هرکس با دیگری متفاوت است. ابروهای بعضی از خانم‌ها دقیقا متقارن نیست. بعضی نیز ابروهای کم‌پشت یا نامنظمی دارند. با کمی آموزش، مهارت و دقت، به‌راحتی می‌توان به ابروها شکل و مدل داد.

قبل از هر چیز حالت چهره‌تان را مشخص کنید

این استخوان‌بندی صورت است که طرز صحیح برداشتن ابرو را تعیین می‌کند. مدل ابروی مناسب بر پایه ساختار صورت تعیین می‌شود، پس گام نخست در آموزش برداشتن ابرو ، تعیین حالت چهره‌تان است.

صورت گرد


اگر گونه‌ها بیشترین حجم صورت شما را تشکیل می‌دهند و اگر طول و عرض آنها تقریبا برابر و خط فک خمیده است، یعنی صورت گردی دارید؛ برای نمونه، میراندا کِر (Miranda Kerr) صورت گردی دارد.

در صورت گرد باید بر کشیده‌تر و لاغرتر نشان‌دادن چهره تمرکز شود؛ بنابراین ابروهای گرد را فراموش کنید، زیرا چهره شما را گردتر نشان می‌دهند. در عوض باید قوس ابروها را بالاتر ببرید. با ایجاد لیفت عمودی، نگاه دیگران به بالا و پایین حرکت می‌کند و این تصور را در ذهن آنها ایجاد می‌کند که چهره شما کشیده‌تر و لاغرتر است.

صورت بیضی


در چهره بیضی‌شکل، استخوان‌های گونه‌ مشخص و پیشانی بلند است. نیمرخ چهره به‌زیبایی در قسمت چانه باریک می‌شود. خط فک خمیده و کوتاه‌تر از عرض پیشانی است. اپرا وینفری چهره‌ای بیضی‌شکل دارد.

در چهره بیضی هدف باید ساده نگه‌داشتن ابروها باشد. روشی عالی برای رسیدن به این هدف داشتن ابروهایی با قوس ملایم است. از نازک‌کردن ابروها پرهیز و شکل طبیعی ابرو را حفظ کنید تا چهره‌ای تحسین‌برانگیز داشته باشید.

صورت کشیده

این صورت‌ها از پیشانی تا چانه حالتی کشیده و بلند دارند. از جمله کسانی که صورت کشیده‌ای دارند می‌توان بروک شیلدز (Brooke Shields) و جولیا اورموند (Julia Ormond) را نام برد.

اگر صورتی کشیده دارید، باید چهره‌تان را کمی کوتاه‌تر نشان دهید تا تعادل برقرار شود. بهترین شکل ابرو برای صورت‌های کشیده ابروی صاف است. این مدل ابرو مانند خطی افقی چهره را تقسیم می‌کند و موجب می‌شود که چهره متناسب‌تر به نظر برسد. چهره‌های کشیده معمولا تخت به نظر می‌رسند. با کاهش قوس ابروها به چهره خود عمق می‌دهید.

صورت مربعی

شاید برجسته‌ترین ویژگی صورت مربعی داشتن خط فک مشخص، استخوانی و تقریبا هم‌پهنا با پیشانی باشد. آنجلینا جولی چهره‌ای مربعی دارد.

در چهره مربعی‌، پهنای پیشانی، خط فک و استخوان‌های گونه تقریبا یکسان است. چهره مربعی بدون ایجاد تعادل، زمخت به نظر خواهد رسید؛ بنابراین ابروها اهمیت زیادی دارند. تمرکز شما باید بر ملایم‌کردن جلوه خط فک و برقراری تعادل در چهره باشد. بگذارید چهره‌تان شکل ایدئال ابروها را تعیین کند. با ابروهای خمیده شروع کنید و به‌تدریج زاویه بیشتری ایجاد کنید، تا زمانی که شکل ابروها با خط فک متناسب شود. به‌طور کلی هرچه خط فک مشخص‌تر باشد، ابروها باید زاویه‌دارتر باشند. قوسی آشکار در بالای ابروها مربع‌بودن چهره را خنثی و ظاهرتان را ملایم‌تر می‌کند.

صورت لوزی

این شکل صورت چندان رایج نیست. منحنی‌های زاویه‌دار در چهره که در قسمت شقیقه‌ها و خط اتصال گونه‌ها بیشترین پهنا را دارد و چانه نوک‌تیز از ویژگی‌های این نوع چهره است. در چهره لوزی، باید سعی کنیم نحوه برداشتن ابرو طوری باشد که پهنا و گستردگی شقیقه‌ها کمی کمتر به نظر برسد. با ابروی خمیده می‌توانید این کار را انجام دهید.

صورت قلبی‌شکل

اگر پهنای پیشانی‌تان کوتاه‌تر از خط فک است و‌ چهره شما به‌سمت چانه باریک می‌شود، یعنی صورتی قلبی‌شکل، شبیه لیسا کودرو (Lisa Kudrow)، جولیا رابرتز و مدونا دارید.

چهره‌های قلبی‌شکل پیشانی مشخص و پهنی دارند. هدف، متعادل‌کردن چانه نوک‌تیز و دورکردن توجه‌ها از پیشانی است. بهترین راه برای رسیدن به این هدف، ایجاد ابرویی خمیده با قوسی ملایم، زنانه و اندک است. تا زمانی که حس کنید چانه و پیشانی به‌اندازه کافی متعادل شده است، به افزودن حجم ابروهای خود ادامه دهید.

به بالا شانه کنید

پس از کشیدن شکل دلخواه ابرو، با استفاده از قلمی همانند قلم ریمل، موهای ابرو را برای حجم بیشتر به بالا شانه بزنید.

موهای زائد را با موچین بردارید

حالا نوبت به برداشتن ابرو با موچین می شود . برای برداشتن ابرو از یک موچین تیز و سرکج استفاده کنید و موهای اضافه ابرویتان را در جهت قوس طبیعی آن بردارید . این کار را برای ابروی دیگرتان نیز تکرار کنید اما هیچ گاه وارد خط ابرو نشوید و موهای بالاتر از خط ابرویتان را برندارید زیرا یک اشتباه کوچک فرم کلی ابرو را به هم می ریزد.

موهای بلند را قیچی کن

موهایی از ابرو را که بیش از حد بلند هستند با یک قیچی کوتاه کنید. هرگز از اپیلاسیون برای برداشتن موهای اطراف ابرو استفاده نکنید زیرا ممکن است سهوا وارد محدوده ابرو شوید و ابرو را خراب کنید.

مراحل را دوباره تکرار کنید

پس از انجام دادن هرگونه کار با موچین، قیچی، مداد و… ، دوباره بازگردید و همین مراحل را روی ابروی دیگر پیاده کنید.

تاثیر آینه وار

تمام تکنیک های گفته شده را روی ابروی دوم تکرار کرده و در نظر داشته باشید که دو ابرو باید قرینه هم باشند، به این منظور باید بالای کمان هر دو ابرو در یک نقطه قرار گرفته باشد.

نکاتی که هنگام ابرو برداشتن باید رعایت کنید

اگر تاکنون ابرویتان را برنداشته‌اید، بگذارید اولین بار یک شخص متخصص این کار را برای شما انجام دهد.

این را درنظر داشته باشید که اگر می‌خواهید ابرو‌های منظم داشته باشید باید هر روز ابروهایتان را بردارید.

از موچین جنس خوب و دارای لبه‌های نازک استفاده کنید تا به هنگام برداشتن ابرو موی ابرو را نشکند.

اگر داخل ابروهایتان جا‌های خالی دارد در هنگام بیرون رفتن از خانه آن‌ها را با مداد پر کنید. هیچ گاه سر ابرو (همان تاج) را بیش از حد با مداد پر نکنید. برای تقویت ابرو‌ ها می‌توانید از وازلین و یا برای حالت دادن به ابرو‌ها از ژل، کرم یا پماد ابرو استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *