بلاگ, زیبایی, مراقبت از پوست و مو

درمان آکنه با آبلیمو

معمولا عصاره‌های مرکبات، به‌علت داشتن ترکیبات آنتی‌اکسیدانی، در محصولات مراقبت‌ از پوست استفاده می‌شوند. آنتی اکسیدان ها، از جمله ویتامین C که در مرکبات به‌مقدار فراوان وجود دارند، می‌توانند با رادیکال های آزاد در پوست مبارزه و کلاژن سازی پوست را نیز تقویت کنند. یکی از مرکبات سرشار از ویتامین C لیمو ترش است. در این مقاله، درباره درمان جوش با آبلیمو صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

بدیهی است یکی از روش های استفاده از آبلیمو برای حذف جوش از پوست شست و شوی صورت با استفاده از آبلیموی تازه است برای این کار کافی است در ابتدا پوست را با استفاده از:

یک صابون ملایم و آب گرم شست و سپس با یک حوله صورت را خشک کرد و سپس لیموی تازه را وسط به دو نیکه تقسیم کرد و به آرامی و به صورت دورانی آن را بر روی صورت مالید و پس از گذشت چند دقیقه صورت را شست و آن را خشک کرد.

یکی دیگر از روش های استفاده از لیمو برای رهایی از آکنه و جوش استفاده از پنبه آغشته به آبلیموی تازه است در این روش کافی است پس از شست و شوی صورت با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به آبلیموی تازه صورت خود را پاک کرد و پس از گذشت چند دقیقه صورت را با آب ولرم شست.

آنچه مسلم است برای دستیابی به نتیجه مطلوب می توان پس از استفاده از لیمو بر روی صورت مقداری گلاب بر روی پوست تمیز اسپری کرد تا هم از جوش خبری نباشد و هم اینکه به مرور زمان پوستی شفاف و روشن داشته باشید.

درمان جوش صورت با لیمو

آیا درمان جوش با آبلیمو امکان‌پذیر است؟

بعضی از افراد معتقدند می‌توان جوش صورت را با آبلیمو درمان کرد. به‌عقیده آنها دلیل مفیدبودن لیمو برای جوش صورت این است که از التهاب جلوگیری می‌کند و از میزان چربی و باکتری‌های پوست می‌کاهد. دانشمندان تأثیر آبلیمو بر جوش صورت را مستقیما بررسی نکرده‌اند، اما برخی پژوهش‌‌ها اثر ضدالتهابی و ضدباکتریایی لیمو را به‌طور کلی بررسی کرده‌اند. اغلبِ پژوهش‌ها درباره روغن لیمو که از پوست لیمو گرفته می‌شود تحقیق کرده‌اند.

بهترین ماسک های خانگی صورت تهیه شده از لیمو ترش برای پاک سازی پوست:

۱.ماسک صورت عسل و لیمو:

عسل تاثیر مرطوب کنندگی روی پوست دارد و زمانی که با آبلیمو ترکیب شود باعث نرم، براق و روشن شدن پوست می شود.

مواد لازم:

یک قاشق غذا خوری عسل ارگانیک
یک قاشق چای خوری آبلیمو
یک قاشق غذاخوری آب

طریقه استفاده :

ابتدا آب لیمو را گرفته و درون کسه با آب ترکیب کنید و سپس عسل را به اضافه کنید و در نهایت ماسک به دست آمده را روی پوست تمیز خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب گرم شستشو دهید .

این ماسک را هفته ای دو تا سه بار تکرار کنید.

استفاده از ماسک لیمو برای صورت

۲. ماسک زردچوبه و لیمو :

زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد و همچنین می تواند به پیشگیری از ایجاد آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک کند . این ماسک علاوه بر زیبایی اثر درمانی نیز بر روی پوست شما خواهد گذاشت.

مواد لازم :

آب ۱ عدد لیموی نصفه
یک قاشق غذاخوری آب یا گلاب
یک چهارم قاشق چای خوری پودر زردچوبه
یک قاشق چای خوری عسل ارگانیک

طریقه استفاده :

ابتدا آب لیمو را گرفته و با آب یا گلاب در درون یک کاسه ترکیب کنید و سپس عسل و زردچوبه را به آن بیفزایید و ماسک به دست آمده را روی پوست صورت و گردن خود اعمال کنید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب گرم شستشو دهید.

این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

رفع جوش صورت با لیموی تازه

مزایای اعمال لیمو روی پوست

  • پیشگیری و درمان آکنه
  • کمک به روشن تر شدن پوست
  • دارای مزایای ضد پیری
  • کمک به کاهش التهاب
  • کمک به از بین بردن لکه های تیره از روی پوست
  • آنتی اکسیدان قوی برای سالم نگه داشتن پوست
  • کوچک کردن منافذ باز پوست

عوارض احتمالی استفاده از لیمو روی صورت

  • در صورت داشتن پوست حساس از آبلیمو استفاده نکنید، زیرا اسیدی است و ممکن است باعث خارش، سوزش و بثورات پوستی شود.
  • همیشه قبل از استفاده از آبلیمو آن را با آب یا گلاب رقیق کنید که در غیر این صورت ممکن است باعث خشکی، قرمزی و تحریک پوست شود.
  • هرگز بعد از استفاده از آبلیمو، در مقابل آفتاب قرار نگیرید.
  • همیشه قبل از استفاده از آبلیمو روی تمام صورت، تستی را روی قسمت کوچکی از پوست صورت خود انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *