بلاگ, مراقبت از پوست و مو

کلاژن سازی با استفاده از حلزون تراپی

حلزون تراپی چیست؟

حلزون تراپی چیست؟

احتمالاً شما هم دوست دارید پوستی شفاف، صاف و درخشان داشته باشید. اما داشتن پوستی مثل آینه، به خودی خود به دست نمی­ آید. بلکه باید دست به کار شوید و با انجام روش های مختلف و جدیدی که برای جوان‌سازی، پاک‌سازی و کلاژن سازی پوست وجود دارد، از پوستی زیبا و سالم بهره‌مند شوید.

در این مقاله می خواهیم شما را با حلزون تراپی؛ یکی از جدیدترین روش ­های کلاژن سازی پوست آشنا کنیم. در این روش درمانی که پیشینه آن به ۴۰۰ سال قبل از میلاد برمی­ گردد، حلزون­­ های زنده با خزیدن بر روی پوست ترشحاتی سرشار از کلاژن، الاستین و سایر پروتئین های مفید برای ترمیم، جوان‌سازی و پاک‌سازی بر پوست باقی می گذارند. اما شاید بپرسید کلاژن چه فایده ای برای پوست دارد؟ کلاژن یکی از اصلی ترین پروتئین های سازنده استخوان، پوست و تاندون هاست. هر چه قدر میزان آن بیشتر باشد شما پوستی محکم تر و شاداب تر خواهید داشت. از آن جایی که با افزایش سن و مرور زمان تولید این پروتئین کاهش می یابد، حلزون تراپی برای تجدید کلاژن های پوست شما بسیار کمک کننده خواهند بود. این روزها حلزون تراپی در سراسر جهان یکی از روش های جدید و تضمینی برای کلاژن سازی پوست است. البته این روش درمانی خواص دیگری نیز دارد که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

حلزون تراپی چیست؟

حلزون تراپی چیست؟

لزوم استفاده

بازسازی پوست

پوست انسان به مرور زمان دچار افتادگی می شود و از سی سالگی به بعد شادابی و جوانی خود را کم کم از دست می دهد. راهکارهای زیادی برای مقابله با این روند وجود دارد. حلزون تراپی یکی از آن هاست. اول از همه این که حرکت آرام حلزون ها که نهایتاً بیست دقیقه طول می کشد مانند ماساژی طبیعی برای پوست شما عمل می کند و جریان خون را در پوست صورتتان تشدید می کند. از طرفی یکی از دلایل شل شدن و افتادگی پوست، کمبود الاستین است. الاستین یکی از پروتئین های ساختاری پوست است که برای حفظ نرمی و خاصیت ارتجاعی در پوست تولید می شود که البته با افزایش سن کاهش می یابد. بنابراین برای پیشگیری از افتادگی و تقویت پوستتان به آن نیاز دارید. اما نگران نباشید ترشحات مخاطی حلزون دارای مقادیری از این پروتئین است که با ترشح آن پوستتان الاستین و کلاژن از دست رفته را مجدداً به دست می ­آورد و شاهد پوستی محکم و زیبا خواهید بود. مواد موجود در مخاط حلزون­ ها علاوه بر کلاژن سازی صورت، به ترمیم سلول­ های پوستی، درمان آسیب های پوستی، رفع تیرگی و شفافیت پوست شما کمک می­ کند.

رفع چین و چروک

چین و چروک ­ها به مرور زمان و به دلایل مختلفی مثل تابش مستقیم آفتاب، خشکی و عدم رطوبت بر روی پوست ایجاد می ­شود و شما به سادگی زیبایی پوستتان را از دست می­ دهید. اما این پایان داستان پوست شما نیست. حلزون تراپی با ترشح ماده ای ژله ای که حاوی مواد جوان کننده و ضد پیری مثل آنتی اکسیدان و هایولارونیک است در رفع چین و چروک­ های پوست شما بسیار کمک می کند. پوست شما برای این که کم تر در معرض چین و چروک قرار بگیرد باید همواره آب‌رسانی شده و مرطوب باشد. شاید استفاده از کرم­ های شیمیایی تا مدتی به این موضوع کمک کند اما هیچ چیز قابل مقایسه با یک فرآیند ارگانیک و طبیعی آب‌رسانی و مرطوب کننده نیست. همان کاری که ترشحات لزجی حلزون­ ها با پوست شما می­کنند. هایولارونیک موجود در ترشحات ژله ای حلزون­ ها سطح آب پوست شما را حفظ می کنند و میزان آب موجود در لایه بیرونی پوست شما را افزایش می ­دهند و چین و چروک های ایجاد شده در پوستتان را از بین می برند. در واقع پوست شما چون مرطوب است دیگر مستعد چین و چروک نیست. در آخر این نکته را اضافه کنیم که در طول فرآیند حلزون تراپی درمانگری همراه شماست که فرآیند درمان و پاک‌سازی را کنترل و با هدایت حلزون ها به مناطق آسیب دیده کمک می­ کند تا روند پاک‌سازی به درستی و با دقت انجام شود.

لایه برداری

گاهی احساس می­ کنید لایه ای پوست شما را احاطه کرده است. لایه ای از سلول­ های مرده که در صورت برداشته شدن، پوستتان طراوت، شادابی و زیبایی خاصی پیدا می­ کند. روش­ های مختلفی برای لایه برداری وجود دارد. حلزون تراپی روشی مطمئن برای لایه برداری قوی و طبیعی پوست شماست. با حرکت حلزون­ بر روی پوست، سلول های مرده پوست به صورت طبیعی برداشته شده و پوست شما را تمیز و شفاف می­ کنند و فرآیند نوسازی سلول­ های پوستی را تشدید می­ کنند. میانگین زمانی انجام حلزون­ تراپی از بیست تا سی و پنج دقیقه است که در این مدت با خزیدن حلزون ها و ترشحات مواد طبیعی فرآیند لایه برداری به صورت ارگانیک انجام می ­شود. هم چنین اسید گیلولیک های موجود در ترشحات مخاطی حلزون­ها به دلیل خاصیت اسیدیته مانند لایه برداری عالی عمل کرده و باعث تجزیه سموم می­شوند. این ماده در افزایش ضخامت لایه بیرونی پوست نیز نقش دارد و ظاهر، بافت و عملکرد پوست را نیز بهبود می ­بخشد.

حلزون تراپی چیست؟

حلزون تراپی چیست؟

پاک‌سازی

سلول ­های مرده پوست، جوش ­های سرسیاه و آلودگی همگی دست به دست هم می دهند تا منافذ پوست شما بسته شده و به عبارتی پوستتان جوانی و زیبایی قابل توجهی نداشته باشد. اینجاست که باید برای پاک‌سازی پوستتان دست به کار شوید. از میان تمام روش ­هایی که برای پاک‌سازی وجود دارد، همیشه پاک‌سازی‌های طبیعی طرفداران بیشتری دارد. حلزون تراپی در پاک‌سازی پوست هم همراه شماست. خزیدن حلزون­ ها بر روی پوست شما جدای از آن که مانند ماساژوری طبیعی عمل می کند، ترشحاتی مثل کربوهیدرات و انتی اکسیدن ها بر پوستتان باقی می­ گذارند که مواد حاصل از آن شبیه ماسکی ارگانیک تیرگی و کدری پوستتان را از بین برده و جوانی و شادابی خاصی به پوستتان می­ بخشد. همان طور که می دانید باکتری های عامل اصلی آکنه بر روی پوست است، آنتی باکتری ­های موجود در ترشحات حلزون تراپی از رشد و پیش روی باکتری های جلوگیری می کند و صورتتان را از هرگونه باکتری پاک‌سازی می کند. در کنار تمام این ­ها شما کلاژن سازی پوست که فرآیند اصلی حلزون تراپی است را هم اضافه کنید. همان طور که در بالا گفتیم از مزایای کلاژن­سازی پوست، استحکام بافت های پوست و تقویت آن است. طول درمان کلاژن سازی پوست از طریق حلزون تراپی هر پانزده روز یک‌بار، دو بار در روز است. در واقع بعد از هر پانزده روز، پنج روز باید فرآیند کلاژن سازی پوست متوقف شود.

موارد استفاده

شاید تا این جای مقاله تصور کرده باشید حلزون تراپی تنها برای زیبایی و جوان‌سازی و کلاژن سازی پوست به کمک شما می­آید. اما نه این طور نیست حلزون تراپی خاصیت درمانی نیز دارد که به آن ها اشاره می کنیم.

بهبود زخم

ممکن است به هر دلیلی صورتتان زخم شده باشد و یا جای زخم های قدیمی زیبایی و شفافیت پوستتان را گرفته باشد. جالب است بدانید تحقیقات نشان داده است مواد موجود در ترشحات حلزون تراپی از جمله اسید هیالورونیک با آب‌رسانی و مرطوب کردن پوست در فرآیند بهبود زخم بسیار خوب عمل می ­کند. هر چه قدر زخم­ ها بیشتر خشک باشند روند درمان آن­ها بیشتر به تعویق می افتد. هم چنین آنتی باکتری­ های موجود در ترشحات، از پیشروی عفونت جلوگیری کرده و کمک می­ کند تا زخم ­ها زودتر بهبود یابد. هم­چنین با کلاژن­سازی پوست و تقویت لایه­ های درونی و بیرونی پوست فرآیند درمان زخم سریع تر انجام می­ شود. البته فقط به بهبود زخم خلاصه نمی­ شود، بلکه مواد موجود در ترشحات، در رفع قرمزی، التهابات و جای زخم ­ها (اسکار) نیز کمک می­ کند.

رفع لک های پوستی

کلاژن و الاستین به عنوان پروتئین­ های اصلی پوست هستند که نقش مهمی در قوام و نرمی پوست دارند. وجود این دو ماده در ترشحات حلزون­ ها و کلاژن سازی پوست به علاوه مواد دیگر مانند هایولارونیک و آنتی اکسیدان ­ها با آب‌رسانی و شفاف­سازی پوست به از بین بردن لکه­ های پوستی و بهبود لایه های بیرونی پوست شما کمک شایانی می­ کنند.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *