برندها

معرفی برند اورآل L’OREAL

معرفی برند اورآل L'OREAL

معرفی برند اورآل L’OREAL

در سال ۱۹۰۹ میلادی، یک شیمی‏دان فرانسوی به نام اوژن پل لوئی شولر Eugène Paul Louis Schueller، یک شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی به نام اورآل تأسیس کرد که بعدها به بزرگترین شرکت آرایشی-بهداشتی جهان تبدیل شد. اوژن شولر کار خود را با اختراع یک فرمول بی‏ضرر رنگ مو شروع کرد. او نام این محصول را اورآل Oréale گذاشت. حنا و نمک‏ های معدنی موجود در اورآل باعث درخشش بیشتر موها می‏شدند. شولر شرکت خود را به نام «رنگ موی بدون ضرر فرانسوی» ثبت کرد.

این نام بعدها به لورآل L’Oréal تغییر پیدا کرد. پایه و اساس لورآل تحقیقات و فناوری نوین بود. در سال ۱۹۲۰ این شرکت برای گسترش پژوهش ‏های خود، ۳ شیمی‏دان استخدام کرد. ۳۰ سال بعد تعداد اعضای تیم تحقیقاتی لورآل به ۱۰۰ نفر رسید. این روند رو به رشد در طول زمان ادامه یافت و در حال حاضر بیش از ۸۰۰۰۰ نفر کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند.

پس از پایان جنگ‏ های جهانی، زنان بسیاری وارد بازار کار شدند. زنانی که بیشتر به ظاهر خود اهمیت می‌دادند و به دنبال راهی برای پنهان کردن موهای خاکستری و کمتر نشان دادن سن خود بودند. همین امر موجب شد رنگ موهای لورآل با استقبال مواجه شوند و به خارج از پاریس و کشورهایی مانند ایتالیا، انگلستان، اتریش، هلند و حتی آمریکا نیز صادر شوند.

آغاز فعالیت شرکت لورآل با تجارت رنگ مو بود اما مدتی بعد دامنه‏ ی فعالیت آن گسترش یافت و تولید محصولات آرایشی دیگر را نیز شروع کرد. موفقیت این شرکت در صنعت بهداشتی-آرایشی باعث شد تأثیر نوآوری و تحقیقات علمی به اثبات برسد بنابراین لورآل به نوآوری ادامه داد و محصولی را به بازار ارائه کرد که هایلایت ملایم طلایی رنگی روی موها ایجاد می‌کرد و حتی به موهای بلوند ظاهر طبیعی‏ تری می‏داد.

این دوران مصادف با زمانی بود که رنگ موی بلوند طرفداران بسیاری پیدا کرده بود و اکثر خانم ‏ها با رنگ موی تیره، به دنبال راهی برای بلوند کردن موهای خود بودند. موهای طلایی ستاره های هالیوودی چیزی بود که بسیاری قصد تقلید از آن را داشتند. هوش تجاری شولر باعث شد رنگ مویی اختراع کند که انتخاب اول آرایشگران آن زمان شود و رنگ موی بلوند را به پرطرفدارترین رنگ در آن زمان تبدیل کند.

اختراعات جریان‏ساز لورآل به رنگ مو محدود نماند. در سال ۱۹۳۳ لورآل اولین شامپوی فاقد صابون را تولید کرد. این شامپو که دوپال نام داشت به نسبت شامپوهای دیگر موجود در بازار موها را نرم ‏تر می‏کرد و به همین دلیل خیلی زود به محصولی پرفروش تبدیل شد. طی سال ‏های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۰ لورآل با سرمایه‏ گذاری روی بخش تحقیقات، محصولاتی تاریخ ‏ساز به بازار ارائه کرد که باعث رشد و پیشرفت چشمگیر این شرکت شدند.

دهه‏ ی ۸۰ زمانی بود که اشخاص به دنبال پیدا کردن استایل شخصی خود بودند. آنها از این راه شخصیت خود را به دیگران معرفی می‏کردند و البته که مدل مو بخش مهمی از جلوه ‏ی ظاهری هر شخص به شمار می‏رود. در همین زمان لورآل خط تولید کاملی از محصولات حالت ‏دهنده ‏ی مو ایجاد کرد.

اسپری‏ ها و ژل‏ های لورآل به مردم امکان می‏داد که موها را به هر شکلی که می‏خواهند حالت بدهند و در حقیقت آرایشگر شخصی خود باشند. موفقیت و تولید این محصولات پس از گذشت سال‏ ها همچنان ادامه دارد.

لورآل در حال حاضر مالک ۳۶ شرکت‌ بزرگ است. شرکت ‏هایی مانند مانند لنوین، جورجیو آرمانی، لانکوم، دیزل و … . خرید برند رالف لورن (Ralph Lauren) و ادامه ‏ی تولید عطرهای مردانه‌ی پولو (Polo)، و همچنین خرید مجوز برندهای دیگر، باعث شد لورآل در میان برندهای لوکس آمریکایی جایگاه خود را حفظ کند.

تأکید لورآل بر نوآوری و استفاده از دانش و فناوری نوین، در طول سال‏ های فعالیت این شرکت ادامه یافته است. لورآل در حال حاضر ۶ مرکز تحقیق و توسعه در فرانسه، آمریکا، ژاپن، چین و هند دارد. این شرکت همواره به دنبال این است که از تکنولوژی‌های جدید در تولید محصولات خود استفاده کند.

لورآل از نانوتکنولوژی در محصولات خود استفاده می‌کند. فناوری نانو در محصولاتی مانند مرطوب‏ کننده‌ها، محصولات مراقبت از پوست و ضد آفتاب‌ها استفاده می‌شود. نانوکپسول‏ ها برای رساندن مواد فعال مانند ویتامین A و رتینول به لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌شوند. لورآل تا کنون ۴۳۷ اختراع در زمینه‏ ی محصولات آرایشی و بهداشتی ثبت کرده است. این برند محصولات خود را در ۵ قاره‌ی جهان و ۱۳۰ کشور به فروش می‌رساند.

لورآل اکنون بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده‌ی محصولات آرایشی و زیبایی در جهان محسوب می‏شود و بیشتر سهام آن متعلق به لیلیان بتنکور (Liliane Bettencourt) دختر اوژن شولر و شرکت نستله است.

با مراجعه به لینک زیر میتوانید بخش از محصولات این برند آرایشی، بهداشتی را مشاهده کنید و با خرید محصولات این برند جهانی زیبایی را به پوست و موی خود هدیه دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *