بلاگ, دانستنی ها, زیبایی, مراقبت از پوست و مو

چرا بهتر از صابون دست ساز و ارگانیک استفاده کنیم؟

بهترین و اولین مزیت صابون های ارگانیک چیست؟

به راحتی می توان گفت صابون های طبیعی برای پوست شما بهتر است! این صابون ها دارای ترکیبات طبیعی و مشتق شده از گیاهان مانند روغن، گلیسیرین و روغن های اسانس است. در عوض، صابون های صنعتی، که از ترکیبات مصنوعی ساخته می شوند، از عوامل پایه نفتی، رایحه و رنگ های مصنوعی و نگه دارنده های خطرناک تشکیل شده اند.

باعث تعجب نیست که برخی از مشتریان ما می گویند که بعد از استفاده از این صابون های طبیعی پوست آن ها حس بهتری دارد و این موضوع حتی باعث بهبود شرایط پوست مانند اگزما و آکنه می شود تا اینکه باعث التهاب بیشترشان باشد.

یکی از پرکاربردترین محصولات بهداشتی، که معمولا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، صابون است. تنوع صابون در بازار بسیار زیاد است؛ بااین‌حال، اگر دوست دارید خودتان دست‌به‌کار شوید و صابون‌هایی با عطر و طرح سفارشی درست کنید، این مطلب را از دست ندهید!

توجه داشته باشید که در این صابون‌های دست‌ساز از موادطبیعی و معطر استفاده می‌کنیم. این مواد به پوست‌تان آسیب نمی‌رسانند و با محیط زیست هم سازگار هستند. درضمن، برخلاف روش‌هایی که فقط در آنها صابون آماده را ذوب می‌کنند و در قالب‌های مختلف می‌ریزند، روش‌کار ما این است که ساخت خود صابون را هم به شما آموزش می‌دهیم. می‌توانید هر روشی را که دوست دارید، انتخاب کنید.

برترین مزیت استفاده از صابون های ارگانیک

صابون های طبیعی یا صنعتی ؟

امروزه اکثر جوامع در جهت حفظ یک سبک زندگی سالم به محصولات سالم و ارگانیک رو آورده اند.
اما اکثر این افراد به جنبه های محصولات ارگانیک برای زیبایی توجه نمیکنند . آن هم انتخاب محصولات ارگانیک و مناسب برای مراقبت از پوست میباشد.
صابون ها و لاین های آرایشی صنعتی به ظاهر بی ضرر به نظر میرسند ، اما در واقعیت اینگونه نیستند. متاسفانه مصرف کنندگان صابون های آرایشی تجاری از ضرری که به خودشان و محیط زیست با خرید این محصولات شیمیایی میزنند آگاه نیستند.

اگر توجه کرده باشید تابحال هیچ برند آرایشی یا لاین محصولات زیبایی کمپینی را برای انتشار تاثیرات منفی محصولات خود تشکیل نداده است . تنها هدف برند های آرایشی این است که مردم باور کنند که آن ها بهترین محصولات زیبایی را ارائه میدهند و با بسته بندی های زیبا و ادعاهایی که برای محصولاتشان مطرح میکنند خریدار را جذب میکنند.

ترکیبات یک صابون معمولی

خیلی قدیم‌ها، صابون را از ترکیب چربی حیوانی مثل چربی گاوی یا پیه و دنبه گوسفند و بز، یا در بعضی مناطق از ترکیب روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون، همراه با مقداری خاکستر چوب یا خاکستر گیاهان درست می‌کردند. حالا چرا خاکستر؟! چون خاکستر حاوی کربنات سدیم است که ماده‌ای قلیایی به شمار می‌آید و با چربی‌ها که ترکیب شود خاصیت پاک‌کنندگی دارد. امروز هم ترکیبات اصلی صابون همان چربی‌ها و کربنات سدیم است که با گسترش دانش شیمی، جایگزین‌های دیگری در حجم زیاد برایشان پیدا شده است، به علاوه اسانس‌ها و عطرها و افزودنی‌های رنگی و نگه‌دارنده‌ها.

قبل از مصرف هر صابون از خواص آن مطلع شوید

وجه تمایز صابون‌ گیاهی و غیرگیاهی

تفاوت اصلی صابون‌های گیاهی و غیر گیاهی، در برخی ترکیبات اضافه‌ای است که به ماده اصلی صابون افزوده می‌شود و همین ترکیبات است که خواص جدیدی را بسته به ماده اضافه شده، به آن می‌افزاید.

انواع صابون‌ گیاهی

به صورت بالقوه، انواع بی‌شماری از صابون‌های گیاهی (مانند صابون زردچوبه) می‌تواند وجود داشته باشد. کافی است ماده اولیه صابون را داشته باشید، ذوبش کنید و سپس یک ترکیب گیاهی مفید برای پوست صورت و بدن را به آن اضافه کنید و به خوبی با ماده مذاب صابون مخلوطش کنید، بگذارید به اندازه کافی خنک شود و خودش را بگیرد، تا صابون گیاهی جدیدی به دست بیاورید.

کدام صابون برای کدام پوست؟

هر صابونی برای هر پوستی مناسب نیست و بهتر است هر کسی صابون مناسب خودش را بشناسد و پیدا کند. پوست‌های خشک نیازمند صابون‌های ملایم‌تر و چرب‌تر هستند و پوست‌های چرب نیازمند صابون‌های سخت‌تر و چربی‌زداتر.

آشنایی با انواع پوست

با توجه به نوع پوست خود بهترین صابون مناسب پوست خود را تهیه و مصرف کنید.َ

پوست خشک

ویژگی پوست خشک این است که پس از شستن صورت یا استحمام، احساس کشیدگی، خشکی و ترک خوردگی در پوست به وجود می‌آید؛ حتی در مواردی ممکن است پوسته‌ریزی‌های پراکنده هم مشاهده شود.

پوست چرب

و در نقطه مقابل، صاحبان پوست چرب، حتی پس از یک حمام کامل هم احساس می‌کنند هنوز پوست صورت و بدن‌شان به خوبی تمیز نشده است. این افراد اکثر مواقع به دلیل ترشح چربی از منافذ پوستی، پوست براقی دارند.

پوست معمولی

افرادی با پوست معمولی، کسانی هستند که در صورت شستشوی مکرر پوست، احساس خشکی و در صورت استفاده نکردن از شوینده‌ها، احساس چرب بودن می‌کنند.

پوست مختلط

دسته چهارمی از افراد هم هستند که پوست مختلط دارند؛ یعنی بخشی از پوست‌شان خشک است و بخشی دیگر چرب. این افراد کسانی هستند که در بخش مرکزی صورت، احساس چرب بودن دارند و در حاشیه‌ها و مناطق نزدیک به موهای سر، احساس خشک بودن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *